Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Sök mycket på en gång! Jag och Elin skrev ihop en ansökan på en kvart att vi skulle göra 2 "gratiskonserter". Gratis för publiken alltså. Tribute to Eva Cassidy och vi fick 30 000:-. Nu låg iofs pengarna i nån fond som aldrig verkade sina... 🤪

Oh!! Jag vet en kompis som berättade om sin kompis som hade sökt stipendium för att lyssna på musik. Det låter ju inte klokt, så han köpte helt enkelt in en massa plattor.

Själv har jag sökt behovsstipendium en gång och fått, men framförallt fått premiestipendium flera gånger, vilket är stipendium för enastående resultat.

Fonder är ju bara namnet för där stipendierna har sitt ursprung.

Ist för att söka via den där siten och betala 250 spänn kan du köpa boken Stipendier i Sverige (tror jag den heter). På CSN lär de ha inte bara info om den utan även ha boken i sig. Man kan nog låna den på biblan också, tror jag.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Ist för att söka via den där siten och betala 250 spänn kan du köpa boken Stipendier i Sverige (tror jag den heter). På CSN lär de ha inte bara info om den utan även ha boken i sig. Man kan nog låna den på biblan också, tror jag.

Jo, "Stora Fondboken" vet jag ska finnas på biblotek men jag den e ybertjock och jag har inte tid att plöja igenom ett sånt monster.. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Fidden, jo jag förstod att det var skitsnack det med Hygienfaktor. Sökte nämligen lite på google om innebörden av ordet men det stod helt olika förklaringar som inte ens var vettiga förklaringar.

Vet att Hertzberg inom managementlitteraturen nämnt ordet, men har ett vagt minne bara av det.

Mannen i telefonen sa åt mig att ett specifikt företag han berättade om hade god hygienfaktor. Jaha, typ...??

Tänkte mest på att de hade rena kalsonger, men det var nog inte det han avsåg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg i em/tidig kväll ett avsnitt av ett par komiker på SVT, tror den ene heter/kallar sig Måns iaf. De gjorde ett halvtimmesprogram där de hade bjudit hem några människor och den ene var irriterad över någon gäst som skulle dyka upp, en sån där som ska bräcka andra med finare middag etc. hela tiden. Hursomhelst,

så då bestämde sig killen för att hyra en butler för det var liksom ännu värre/mer. Men då visar det sig att butlern var brunhyad. Därför bestämmer sig killen för att

låsa in butlern i skafferiet i köket och sedan lurar han ned honom i källaren och låser in honom där. "Han kan ju inte med att visa upp en brunhyad man". Det slutar med att butlern tar sig ut iaf och då spyr den kvinnliga gästen av äckelpäckel, när hon får syn på den brunhyade.

Såg nån det?

Jag undrar bara en sak - vad ville de visa med det avsnittet??

Och framförallt - hur i helvete fungerar världen om inte det avsnittet blir fällt för diskriminering?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg i em/tidig kväll ett avsnitt av ett par komiker på SVT, tror den ene heter/kallar sig Måns iaf. De gjorde ett halvtimmesprogram där de hade bjudit hem några människor och den ene var irriterad över någon gäst som skulle dyka upp, en sån där som ska bräcka andra med finare middag etc. hela tiden. Hursomhelst,

så då bestämde sig killen för att hyra en butler för det var liksom ännu värre/mer. Men då visar det sig att butlern var brunhyad. Därför bestämmer sig killen för att

låsa in butlern i skafferiet i köket och sedan lurar han ned honom i källaren och låser in honom där. "Han kan ju inte med att visa upp en brunhyad man". Det slutar med att butlern tar sig ut iaf och då spyr den kvinnliga gästen av äckelpäckel, när hon får syn på den brunhyade.

Såg nån det?

Jag undrar bara en sak - vad ville de visa med det avsnittet??

Och framförallt - hur i helvete fungerar världen om inte det avsnittet blir fällt för diskriminering?

Anders och Måns är ju hur jävla kul som helst! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...