Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 1


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Fidden

    3583

  • Overkill

    3568

  • Dingbats

    3047

  • Neosus

    2990

Sant, håller med! Det finns en konflikt.

Kul dock med tillexempel handeln med utsläppsrätter som finns, då man har tagit med ett värde för något annat än det monetära i kalkylerna ( den här gången priset på växthuseffekten ). Vad som händer då är att man kan skapa anledningar för företagen att få med priset för miljöförstöring i kalkylerna. Tror det här kommer mer och mer.. och nog cyniskt men det kanske skulle vara bra för den samhället att ta med pris på en människas trivsel i den ekonomiska modellen ? Eller ett samhälles trivsel?

Kanske det skulle funka, men å andra sidan så kanske man ska se det monetära systemet som ett verktyg, och inse att det finns värden som är större än pengar? Istället för att försöka inkludera människans välbefinnande i det ekonomiska systemet, kanske man skulle se ekonomin som en delmängd av människans välbefinnande, ett verktyg för att komma dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det skulle funka, men å andra sidan så kanske man ska se det monetära systemet som ett verktyg, och inse att det finns värden som är större än pengar? Istället för att försöka inkludera människans välbefinnande i det ekonomiska systemet, kanske man skulle se ekonomin som en delmängd av människans välbefinnande, ett verktyg för att komma dit.

Ge mig pengar då! 🙂

Jo, jag läste vad du skrev. xD

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

ÅMMEH!

Så tänker jag typ "jaja, jag skickar en intresseanmälan på den här lägenheten som jag egentligen nog inte vill ha", och så får jag erbjudande om den direkt. Nu måste jag ju åka och kolla på skiten också xD

Link to comment
Dela på andra sajter

ÅMMEH!

Så tänker jag typ "jaja, jag skickar en intresseanmälan på den här lägenheten som jag egentligen nog inte vill ha", och så får jag erbjudande om den direkt. Nu måste jag ju åka och kolla på skiten också xD

Surt... 😮

Ta det lugnt med tåget bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...