Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Äh, du skojar? Har man en så tjock matta så är det helt ok! 🙂
Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Sant, håller med! Det finns en konflikt. Kul dock med tillexempel handeln med utsläppsrätter som finns, då man har tagit med ett värde för något annat än det monetära i kalkylerna ( den här gången priset på växthuseffekten ). Vad som händer då är att man kan skapa anledningar för företagen att få med priset för miljöförstöring i kalkylerna. Tror det här kommer mer och mer.. och nog cyniskt men det kanske skulle vara bra för den samhället att ta med pris på en människas trivsel i den ekonomiska modellen ? Eller ett samhälles trivsel? Kanske det skulle funka, men å andra sidan så kanske man ska se det monetära systemet som ett verktyg, och inse att det finns värden som är större än pengar? Istället för att försöka inkludera människans välbefinnande i det ekonomiska systemet, kanske man skulle se ekonomin som en delmängd av människans välbefinnande, ett verktyg för att komma dit.
Pico Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 (redigerat) Kanske det skulle funka, men å andra sidan så kanske man ska se det monetära systemet som ett verktyg, och inse att det finns värden som är större än pengar? Istället för att försöka inkludera människans välbefinnande i det ekonomiska systemet, kanske man skulle se ekonomin som en delmängd av människans välbefinnande, ett verktyg för att komma dit. Ge mig pengar då! 🙂 Jo, jag läste vad du skrev. xD Redigerat 10 februari 2010 av Pico
Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Snart är det ju ffs OS! 🙂 Inställt p.g.a. snöbrist... 🙂
Pazo Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Kan dom inte bara flytta OS till sverige? Här äre fan inte snöbrist 🙂
Pazo Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Snöade som fan innan här... som om de inte redan fanns massa snö xD
Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 De är oroliga för att det ska dra in ett nytt snöoväder i Skåne. Kan bli så mycket som 2 cm. 😮
Dingbats Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Jag, bland flera... om man skall vara on topic. "Bländade" heter det.
Pico Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 "Bländade" heter det. Jaha, ok. Jag, bland flera om bländade skall vara on topic.
Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 nom nom nom Fan, nu blev jag sugen på ostburgare... 😮
Pico Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Fan, nu blev jag sugen på ostburgare... 😮 Och nu blev jag det... 😏
Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Och nu blev jag det... 😮 Du får jobba på din latency...
Pico Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 what 😮 'Now' var flera minuter sedan... vem behöver jobba på latency, säger du? 😏
Pico Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Näe, hade tänkt hoppa över den... men fan, går inte. Måste ut o promenera i 20-30 minuter iaf. Skönt när man börjat komma igång och kroppen känner suget och tvingar ut en. 😮
Fidden Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 ÅMMEH! Så tänker jag typ "jaja, jag skickar en intresseanmälan på den här lägenheten som jag egentligen nog inte vill ha", och så får jag erbjudande om den direkt. Nu måste jag ju åka och kolla på skiten också xD
Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 ÅMMEH! Så tänker jag typ "jaja, jag skickar en intresseanmälan på den här lägenheten som jag egentligen nog inte vill ha", och så får jag erbjudande om den direkt. Nu måste jag ju åka och kolla på skiten också xD Surt... 😮 Ta det lugnt med tåget bara.
Gote Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 'Now' var flera minuter sedan... vem behöver jobba på latency, säger du? 😏 Nej. 'Then' var för flera minuter sen. 'Now' är nu. 😮
Recommended Posts