Memphis Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 DUUUU FÅÅÅÅÅRR!! 25 TOOON MJÖL!! 🙂 http://jnytt.se/nyhet/29917/25-ton-mjol-bl...anfor-jonkoping 😆 Fast det ska väl vara: "DÅÅ FÅÅRR DUUU!!"?? 😉
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 😆 Fast det ska väl vara: "DÅÅ FÅÅRR DUUU!!"?? 😉 🙂 Tänkte påpeka det jag med.
Memphis Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 (redigerat) PLUGGIS! 😆 Jag o en polare var så sjukt envisa med att klara några tal så det drog ut på det lite.. xD 😉 Redigerat 9 februari 2010 av Memphis
Memphis Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 På tal om Pacman så e denna roli!! http://www.collegehumor.com/video:1907964 xD
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Jag vet när rocken slog igenom. Men efter detta har ingenting av samma betydelse hänt. I synnerhet inte efter punken och den sk new wave ibörjan av 80talet. Detta inser väl ändå alla. Är du trött?
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Problemet är att om man jämför med vad som hände för 40 år sen, 1970, så var den musik som kom fram då ny och fräsch. Backar man ytterligare 40 år så kommer man till 1930. Utvecklingen mellan 1930 0ch 1970 var enorm. Utvecklingen mellan 1970 och 2010 är försumbar, i alla fall när det gäller sk rockmusik. Och? Är det någon som betvivlar detta? Inte konstigt heller, eftersom rocken slog igenom på 1950-talet. Det är nästan som att säga att svartvit tv var större då än vad det är nu.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Jag tycker du går lite på tomgång såhär framåt nätterna, debatt.
SadamJR Postat 10 februari 2010 Trådstartare Postat 10 februari 2010 Jag tycker du går lite på tomgång såhär framåt nätterna, debatt. Jo + att jag har rätt.
debatt Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Till Pazos morsa: när man läser nationalekonomi (samhällsekonomi) så inser man för det första ganska snart, vilket även OK blivit varse, att många av teorierna är "höger"-inriktade. Men det beror dels på att det var (som på så många andra skolområden, åtminstone då) de välsituerade som hade möjlighet att förkovra och utbilda sig för det första. Och eftersom det inte fanns så värst många teorier innan Adam Smith så skapade man dem och såg naturligtvis till att dessa teorier låg i sitt eget intresse. Dels är många teorier "höger"-inriktade även för att det är en vetenskap som talar väldigt mycket om nytta och inte i lika stor utsträckning om fördelning. För att maximera nyttan krävs ofta en marknadsekonomi. Och då menar man den totala nyttan. Vad man skulle kunna göra är att fördela den output som det också kallas som framkommer ur den maximerade produktionsapparat som ofta förespråkas. Men för att bibehålla en maximerad outputeffektivitet måste det finnas incitament till en sådan vilja från arbetskraften. Men visst, löser man det, så skulle man kunna fördela välfärden som marknaden ger upphov till i efterhand s.a.s. Under vilda protester.
Memphis Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 sova nu, kommer att dö imorn annars. Och det vore ju inte så kul kanske. Då skulle jag ju missa massa lektioner. 😄 Företagsmässa imorn förresten! 😮 Ska försöka skaffa lite kontakter!
SadamJR Postat 10 februari 2010 Trådstartare Postat 10 februari 2010 Och? Är det någon som betvivlar detta? Inte konstigt heller, eftersom rocken slog igenom på 1950-talet. Det är nästan som att säga att svartvit tv var större då än vad det är nu. Alla betvivlar detta, av någon obegriplig anledning.
SadamJR Postat 10 februari 2010 Trådstartare Postat 10 februari 2010 Måste sova nåra timmar, debatt och alla andra, natti.
debatt Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Alla betvivlar detta, av någon obegriplig anledning. Inte jag, eller hur?
debatt Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Jag tycker du går lite på tomgång såhär framåt nätterna, debatt. Kan ju bero på att det aldrig är nån kvar att debattera med då... 😮
debatt Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Ny musik är extremt intressant, eftersom man helt enkelt inte hört den förut. Eller har jag missat något nu? Sedan behöver inte all musik vara så extremt "nyskapande", det räcker med en säregen unik röst, eller att den är vacker. Ett nytt inslag av ett udda instrument, eller kanske en annorlunda kombination av olika instrument som annars inte brukar spela tillsammans så ofta. Sedan tror jag att tekniken för återgivning av musik faktiskt också spelar in mycket! Jag lyssnar t.ex. aldrig på ragtimemusik från 20-, 30-talet, vilket jag hade en klasskamrat som BARA lyssnade på, märkligt nog. Jag hör inte heller på 40-talsmusik eller grejer från 50-talet. 60-talet är f*n gränsfall alltså... Inte för att det är dåliga melodier och så, men kanske delvis pga ljudkvaliteten. Medvetet eller omedvetet... 😮
Dingbats Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Kan ju bero på att det aldrig är nån kvar att debattera med då... 😮 Jag måste använda den här bilden mer.
debatt Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 Företagsmässa imorn förresten! 😮 Ska försöka skaffa lite kontakter! Kan du kolla efter en grendosa åt mig då, med strömbrytare!! Jag hinner inte.
Overkill Postat 10 februari 2010 Postat 10 februari 2010 jag kollar chuck och är inte trött så får väl ta ett avsnitt till
Recommended Posts