Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 samma för mig där. kent och radiohead fick mig att fatta att toto var skit. xD
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Samma här. Du har ju iaf coola band som du fortfarande lyssnar på! Guns N' Roses var bandet som gjorde mig intresserad av musik och som gjorde att jag började spela trummor. Foo Fighters tog mig över till modernare saker (lyssnade mest på typ Black Sabbath, Alice Cooper, Led Zeppelin, etc innan). Death Cab tog mig till indiescenen 🙂
SadamJR Postat 9 februari 2010 Trådstartare Postat 9 februari 2010 ja men de är inte viktiga för mig. Inte ens ur en historisk synvinkel? Menar väl att dom som inte vet något om kinks, beatles och creedence framstår som lite korkade om de inte inser, och även uppskattar vad dessa artister har betytt även för nutida musik
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Bloc Party borde vara med också. Och Led Zeppelin och Red Hot Chili Peppers.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Du har ju iaf coola band som du fortfarande lyssnar på! Det är för att jag började lyssna på musik på riktigt så pass sent! Innan typ tvåan på gymnasiet lyssnade jag inte på så mycket.
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 I tvåan på gymnasiet köpte jag min hundrade skiva! Det vet jag för min hundrade var Echoes, Silence, Patience and Grace av Foo Fighters och den kom 2007 i september vill jag minnas.
Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Inte ens ur en historisk synvinkel? Menar väl att dom som inte vet något om kinks, beatles och creedence framstår som lite korkade om de inte inser, och även uppskattar vad dessa artister har betytt även för nutida musik visst, historiskt har de där banden säkert en betydelse, även om jag knappt ens vet vilka kinks eller creedence är. Det är liksom ingen musik som jag uppskattar, och känner inte att jag får ut något av att lyssna på sånt där. På det sättet känns det ganska oviktigt idag.
Pazo Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Metallica... Började lira trummor till det Deep Purple...Började lira mer å bättre trummor till det. Rage Against The Machine... ja vad säger man.. sjukt feta liksom Mars Volta... Sjutk fetare och tog mitt trummande till helt annan nivå... Sen iof... Justice borde väl hamna nånstans också...
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Historiskt sett är ju Caesar en väldigt viktig gestalt, men han är ju ingen man går runt och tänker på varje dag.
Pazo Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Min mamma tänker jag på och hon är historiskt viktig
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Jag tycker fortfarande att triangular trade har varit oerhört viktig för heavy metal.
SadamJR Postat 9 februari 2010 Trådstartare Postat 9 februari 2010 Bloc Party borde vara med också. Och Led Zeppelin och Red Hot Chili Peppers. Orkar inte riktikt, men många av de moderna banden dör ju sotdöden jämfört med banden mellan 65 och 75.
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Orkar inte riktikt, men många av de moderna banden dör ju sotdöden jämfört med banden mellan 65 och 75. Det beror ju på vad man har för inställning.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Jag tycker fortfarande att triangular trade har varit oerhört viktig för heavy metal. Triangelhandel heter det.
Pazo Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Orka tänka på dåtidens musik nu när det finns så viktig musik nu
SadamJR Postat 9 februari 2010 Trådstartare Postat 9 februari 2010 Det beror ju på vad man har för inställning. Utveckla gärna.
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Triangelhandel heter det. In my defense så had jag history på English.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Orka tänka på dåtidens musik nu när det finns så viktig musik nu Tycker samma sak men kommer inte tycka det om trettio år.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 In my defense så had jag history på English. Och i mitt försvar så hade vi inget moment under hela historiakursen som behandlade triangelhandeln BOOYAA 🙂
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Utveckla gärna. Att om man jämför allt nytt med musik som är 40 år gammalt och vill att det ska låta nytt men ändå samma så blir man ju såklart inte nöjd. Men om man istället är öppen och ser ny musik som något nytt och eget så har man större chans att gilla det, tror jag. Du verkar pendla lite mellan de två lägena. Inget illa menat.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 2006 till nu är den bästa epoken i musikens historia på länge.
SadamJR Postat 9 februari 2010 Trådstartare Postat 9 februari 2010 Orka tänka på dåtidens musik nu när det finns så viktig musik nu Nää pazo. Menar du verkligen att nutida musik är viktigare än dåtida musik? Vilket rockband är bätte än the who? Vilket popband är bättre än the beatles? Vilket band, över huvud taget, är bättre än steely dan?
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Nää pazo. Menar du verkligen att nutida musik är viktigare än dåtida musik? Vilket rockband är bätte än the who? Vilket popband är bättre än the beatles? Vilket band, över huvud taget, är bättre än steely dan? Pixies, The Olivia Tremor Control respektive bob hund.
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 2006 till nu är den bästa epoken i musikens historia på länge. Jag skulle nog vilja säga 2003-2007.
Pazo Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Nää pazo. Menar du verkligen att nutida musik är viktigare än dåtida musik? Vilket rockband är bätte än the who? Vilket popband är bättre än the beatles? Vilket band, över huvud taget, är bättre än steely dan? Daft Punk, Justice, Rage Against The machine. Tre band bättre än de tre du nämnde. I min åsikt Beatles visst de var viktiga men de är sjukt tråkiga The who finns liksom där inget märkvärdigt. Steey dan har jag aldrig hört mer än namnet
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Men vadå, det finns väl en nationalekonomi i ett kommunist-, fascist-, socialdemokrat-, konservativt osv land också? Nja, när man lär sig hur samhällsekonomi fungerar så blir man höger per automatik oftast.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Jag skulle nog vilja säga 2003-2007. Neisch. Eller okej eller ja eller jo eller nja. Jag skulle säga 1995 till och med nu.
Pazo Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Nja, när man lär sig hur samhällsekonomi fungerar så blir man höger per automatik oftast. Säg det till min mor eller Noam Chomsky
Recommended Posts