Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Samma här.

Du har ju iaf coola band som du fortfarande lyssnar på!

Guns N' Roses var bandet som gjorde mig intresserad av musik och som gjorde att jag började spela trummor.

Foo Fighters tog mig över till modernare saker (lyssnade mest på typ Black Sabbath, Alice Cooper, Led Zeppelin, etc innan).

Death Cab tog mig till indiescenen 🙂

Postat
ja men de är inte viktiga för mig.

Inte ens ur en historisk synvinkel? Menar väl att dom som inte vet något om kinks, beatles och creedence framstår som lite korkade om de inte inser, och även uppskattar vad dessa artister har betytt även för nutida musik

Postat
Du har ju iaf coola band som du fortfarande lyssnar på!

Det är för att jag började lyssna på musik på riktigt så pass sent! Innan typ tvåan på gymnasiet lyssnade jag inte på så mycket.

Postat

I tvåan på gymnasiet köpte jag min hundrade skiva! Det vet jag för min hundrade var Echoes, Silence, Patience and Grace av Foo Fighters och den kom 2007 i september vill jag minnas.

Postat
Inte ens ur en historisk synvinkel? Menar väl att dom som inte vet något om kinks, beatles och creedence framstår som lite korkade om de inte inser, och även uppskattar vad dessa artister har betytt även för nutida musik

visst, historiskt har de där banden säkert en betydelse, även om jag knappt ens vet vilka kinks eller creedence är. Det är liksom ingen musik som jag uppskattar, och känner inte att jag får ut något av att lyssna på sånt där. På det sättet känns det ganska oviktigt idag.

Postat

Metallica... Började lira trummor till det

Deep Purple...Började lira mer å bättre trummor till det.

Rage Against The Machine... ja vad säger man.. sjukt feta liksom

Mars Volta... Sjutk fetare och tog mitt trummande till helt annan nivå...

Sen iof... Justice borde väl hamna nånstans också...

Postat
Bloc Party borde vara med också. Och Led Zeppelin och Red Hot Chili Peppers.

Orkar inte riktikt, men många av de moderna banden dör ju sotdöden jämfört med banden mellan 65 och 75.

Postat
Orkar inte riktikt, men många av de moderna banden dör ju sotdöden jämfört med banden mellan 65 och 75.

Det beror ju på vad man har för inställning.

Postat
In my defense så had jag history på English.

Och i mitt försvar så hade vi inget moment under hela historiakursen som behandlade triangelhandeln BOOYAA

🙂

Postat
Utveckla gärna.

Att om man jämför allt nytt med musik som är 40 år gammalt och vill att det ska låta nytt men ändå samma så blir man ju såklart inte nöjd. Men om man istället är öppen och ser ny musik som något nytt och eget så har man större chans att gilla det, tror jag. Du verkar pendla lite mellan de två lägena. Inget illa menat.

Postat
Orka tänka på dåtidens musik nu när det finns så viktig musik nu

Nää pazo. Menar du verkligen att nutida musik är viktigare än dåtida musik? Vilket rockband är bätte än the who? Vilket popband är bättre än the beatles? Vilket band, över huvud taget, är bättre än steely dan?

Postat
Nää pazo. Menar du verkligen att nutida musik är viktigare än dåtida musik? Vilket rockband är bätte än the who? Vilket popband är bättre än the beatles? Vilket band, över huvud taget, är bättre än steely dan?

Pixies, The Olivia Tremor Control respektive bob hund.

Postat

Daft Punk, Justice, Rage Against The machine. Tre band bättre än de tre du nämnde. I min åsikt

Beatles visst de var viktiga men de är sjukt tråkiga

The who finns liksom där inget märkvärdigt.

Steey dan har jag aldrig hört mer än namnet

Postat
Men vadå, det finns väl en nationalekonomi i ett kommunist-, fascist-, socialdemokrat-, konservativt osv land också?

Nja, när man lär sig hur samhällsekonomi fungerar så blir man höger per automatik oftast.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.