slejnard Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 har inte hört dom mkt. kanske lyssna in sig lite nån dag
slejnard Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Orka att vi har köpt en Alesis control pad! 🥰 FAN VA NAJS xD nää orkar inte 😄 den väger säkert svinmycket xD
Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Joy divission, ett av dom sista viktiga rockbanden. Vad säjer ni om det? jag vet inte riktigt, jag tycker nästan det är ett av de första.
Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 fast iofs, på den tiden var ju till och med U2 sjukt bra.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 http://nonicoclolasos.wordpress.com/2010/0...er-eller-hoger/ Det är väldigt många högermänniskor inom nationalekonomin, enda man bryr sig om är ju liberalismen och marknadsinterventioner ses som dåliga (åtminstone är det den inställningen vi har på vår kurs) så det är ju ganska normalt. Men bland statsvetare känner jag rent spontant att det är väldigt många liberaler så jag skulle nog ha gissat på runt 50-50. Vadå? Nu klickade jag inte på länken (attans), utan såg bara stapeldiagrammet. Vad visar det? Är det hur många som tillhör det ena eller det andra och som jobbar eller som studerar? Med liberal ovan, menar du då extremt socialliberal. Annars är ju liberal också alliansen och ingen skillnad gentemot konservativa högern. Johan Lönnroth är dj***ligt vänster. Marx, Engels etc etc.
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Vadå? Nu klickade jag inte på länken (attans), utan såg bara stapeldiagrammet. Vad visar det? Är det hur många som tillhör det ena eller det andra och som jobbar eller som studerar? Med liberal ovan, menar du då extremt socialliberal. Annars är ju liberal också alliansen och ingen skillnad gentemot konservativa högern. Johan Lönnroth är dj***ligt vänster. Marx, Engels etc etc. Diagrammet visade hur många inom respektive yrke som ansåg sig vara höger eller vänster inom politik. Jag menar väl mest liberal dvs utan statligt ägande (monopol) och interventioner så som pristak och -golv eftersom det hämmar marknaden. Intrycket jag fått av kursen jag läst nu i en månad är att det är liberalismen som är det enda rätta inom neken, vi har inte ens berört några andra teorier alls.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Det kommer... Joy Division var ett new wave-band inom rocken och inget annat. Fanns naturligtvis en djävla massa band före dem i flera decennier och gör så även idag.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Men vadå, det finns väl en nationalekonomi i ett kommunist-, fascist-, socialdemokrat-, konservativt osv land också?
SadamJR Postat 9 februari 2010 Trådstartare Postat 9 februari 2010 jag vet inte riktigt, jag tycker nästan det är ett av de första. En besynerlig tanke. Joy divission, echo and the bunnymen och u2 var viktiga för slutet av 70talet. De första rockbanden dök dock upp 15 år tidigare.
Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 En besynerlig tanke. Joy divission, echo and the bunnymen och u2 var viktiga för slutet av 70talet. De första rockbanden dök dock upp 15 år tidigare. ja men de är inte viktiga för mig.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 De viktigaste banden för mig är Pixies, The Olivia Tremor Control och bob hund.
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Men vadå, det finns väl en nationalekonomi i ett kommunist-, fascist-, socialdemokrat-, konservativt osv land också? Jo, fast i några avseenden ganska mycket enklare eftersom man inte behöver ta hänsyn till någon efterfrågan utan efterfrågan är centralt planerad. Det finns bara monopol så allting om fångarnas dilemma, oligopol, fri konkurrens, etc är inte särskilt relevant i t.ex Nordkorea. Men fortfarande intressant. Hade varit kul att kolla lite på det.
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 De viktigaste banden för mig är Death Cab for Cutie, Foo Fighters och Guns N' Roses.
Pazo Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 En besynerlig tanke. Joy divission, echo and the bunnymen och u2 var viktiga för slutet av 70talet. De första rockbanden dök dock upp 15 år tidigare. ACDC fanns väl ändå före båda banden...
Overkill Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Kanske inte de mest kreddiga banden men dom som haft störst inflytande på mig och min musiksmak.
Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Radiohead och kent får det nog bli. Eller ska man välja tre? Broder daniel.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Kanske inte de mest kreddiga banden men dom som haft störst inflytande på mig och min musiksmak. Samma här.
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Animal Collective också då egentligen, men det känns lite för hipstrigt att säga.
Pazo Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 lol.. vetifan vad jag ska säga iom all elektronisk musik jag lyssnar på... Men vad gäller trummor Metallica, Rage Against the machine och Mars Volta
Recommended Posts