Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Joy divission, ett av dom sista viktiga rockbanden. Vad säjer ni om det?

jag vet inte riktigt, jag tycker nästan det är ett av de första.

Postat
http://nonicoclolasos.wordpress.com/2010/0...er-eller-hoger/

Det är väldigt många högermänniskor inom nationalekonomin, enda man bryr sig om är ju liberalismen och marknadsinterventioner ses som dåliga (åtminstone är det den inställningen vi har på vår kurs) så det är ju ganska normalt. Men bland statsvetare känner jag rent spontant att det är väldigt många liberaler så jag skulle nog ha gissat på runt 50-50.

Vadå? Nu klickade jag inte på länken (attans), utan såg bara stapeldiagrammet. Vad visar det?

Är det hur många som tillhör det ena eller det andra och som jobbar eller som studerar?

Med liberal ovan, menar du då extremt socialliberal. Annars är ju liberal också alliansen och ingen skillnad gentemot konservativa högern.

Johan Lönnroth är dj***ligt vänster.

Marx, Engels etc etc.

Postat
Vadå? Nu klickade jag inte på länken (attans), utan såg bara stapeldiagrammet. Vad visar det?

Är det hur många som tillhör det ena eller det andra och som jobbar eller som studerar?

Med liberal ovan, menar du då extremt socialliberal. Annars är ju liberal också alliansen och ingen skillnad gentemot konservativa högern.

Johan Lönnroth är dj***ligt vänster.

Marx, Engels etc etc.

Diagrammet visade hur många inom respektive yrke som ansåg sig vara höger eller vänster inom politik.

Jag menar väl mest liberal dvs utan statligt ägande (monopol) och interventioner så som pristak och -golv eftersom det hämmar marknaden. Intrycket jag fått av kursen jag läst nu i en månad är att det är liberalismen som är det enda rätta inom neken, vi har inte ens berört några andra teorier alls.

Postat

Det kommer...

Joy Division var ett new wave-band inom rocken och inget annat.

Fanns naturligtvis en djävla massa band före dem i flera decennier och gör så även idag.

Postat
jag vet inte riktigt, jag tycker nästan det är ett av de första.

En besynerlig tanke. Joy divission, echo and the bunnymen och u2 var viktiga för slutet av 70talet. De första rockbanden dök dock upp 15 år tidigare.

Postat
En besynerlig tanke. Joy divission, echo and the bunnymen och u2 var viktiga för slutet av 70talet. De första rockbanden dök dock upp 15 år tidigare.

ja men de är inte viktiga för mig.

Postat
Men vadå, det finns väl en nationalekonomi i ett kommunist-, fascist-, socialdemokrat-, konservativt osv land också?

Jo, fast i några avseenden ganska mycket enklare eftersom man inte behöver ta hänsyn till någon efterfrågan utan efterfrågan är centralt planerad. Det finns bara monopol så allting om fångarnas dilemma, oligopol, fri konkurrens, etc är inte särskilt relevant i t.ex Nordkorea.

Men fortfarande intressant. Hade varit kul att kolla lite på det.

Postat

ACDC fanns väl ändå före båda banden...

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.