Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

http://nonicoclolasos.wordpress.com/2010/0...er-eller-hoger/

Det är väldigt många högermänniskor inom nationalekonomin, enda man bryr sig om är ju liberalismen och marknadsinterventioner ses som dåliga (åtminstone är det den inställningen vi har på vår kurs) så det är ju ganska normalt. Men bland statsvetare känner jag rent spontant att det är väldigt många liberaler så jag skulle nog ha gissat på runt 50-50.

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
En liten flicka med två maskerade män, usch.

En av låtarna på skivan handlar om en sjuårig flicka som var på sin mosters bröllop och åkte sen med i limousinen med sin mamma och det nygifta paret. Limousinen möter en kille som är rattfull som kör på bilen och i krocken så dör den sjuåriga flickan och hennes huvud huggs av och landar i mammans famn. Tror det kan vara därför det är en flicka på omslaget.

Postat
En av låtarna på skivan handlar om en sjuårig flicka som var på sin mosters bröllop och åkte sen med i limousinen med sin mamma och det nygifta paret. Limousinen möter en kille som är rattfull som kör på bilen och i krocken så dör den sjuåriga flickan och hennes huvud huggs av och landar i mammans famn. Tror det kan vara därför det är en flicka på omslaget.

Enligt wikipedia var det inte alls så utan en vanlig konstbild bara. Jaja, det var en bra teori i alla fall.

Postat

Vi ser väl olika på detta. Hur kommer de maskerade männen in i det hela? Hela dynamiken i bilden skapas av kontrasten mellan flickan och de två maskerade männen. För min del är det fortfarande inte ok. Barn ska inte uttnyttjas på detta vis.

Postat
http://nonicoclolasos.wordpress.com/2010/0...er-eller-hoger/

Det är väldigt många högermänniskor inom nationalekonomin, enda man bryr sig om är ju liberalismen och marknadsinterventioner ses som dåliga (åtminstone är det den inställningen vi har på vår kurs) så det är ju ganska normalt. Men bland statsvetare känner jag rent spontant att det är väldigt många liberaler så jag skulle nog ha gissat på runt 50-50.

Ööööh... varför har de med bara de där inriktningarna? Ta med lärare, journalister och naturvetare, så lär det ju bli en helt annan bild.

Postat
Ööööh... varför har de med bara de där inriktningarna? Ta med lärare, journalister och naturvetare, så lär det ju bli en helt annan bild.

Var ju en undersökning av social scientists.

Postat

Dagens rant:

Jag har fått en stor böld nedanför naveln. Den sitter på ett ställe så att det gör ont i alla lägen, när jag sitter, när jag går, osv. Jag fick en kortizon-spruta mot den igår, och det har knappt hjälpt överhuvudtaget. Så fort alvedonen slutar verka så gör det så in åt helvetiskt ont! Det går inte att beskriva smärtan... 🙂

Är så sjukt trött just nu på att ständigt ha ont...

Postat

Nu får jag då köra bil ett år till ☺️ Och så har jag köpt en ny taklampa. ☺️

Nu ska ja diska och fixa käk.. och sen diska igen 🙂

Postat

Det där funkar inte. Jag ritade en jättefin ren en gång på en kemitenta, men jag fick bara ett stort rött frågetecken som bonus.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.