debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 God morgon! Vaknade precis, för att ta itu med alla ärenden o arbeten idag som jag skrev om igår. Börjar med lunch! //:debatt
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Det var väl och ta i. Han gick i min klass i gymnasiet.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Har du betalat in medlemsavgiften till KDU eller kan du göra det lite senare, innan månadsskiftet?
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Har du betalat in medlemsavgiften till KDU eller kan du göra det lite senare, innan månadsskiftet? KDU är nog det sista jag skulle gå med i.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Hörde om Frihetspartiet på TV8. Trodde det var samma som Liberala Partiet ett tag. Jag ska inte rösta på något av dem.
Fidden Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 jag var tvungen att spela in lite loa falkman bara för att dingbats hälsade i falkmankostym.
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Nu ska jag spotta ut en slemkropp som lever i min mun, med tentakler...
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Tove ja Lars Janssonin mustavalkoisten sanomalehtisarjakuvien lisäksi on julkaistu muumibuumin myötä vaihtelevanlaatuista värillistä sarjakuvalehteä, aluksi Lehtimiehet-yhtymän toimesta, mutta myöhemmin Egmont-kustannuksen tekemänä. Niiden tarinat ovat pääsääntöisesti muiden kuin Janssonien kyhäämiä ja enemmän siis lapsikuluttajille suunnattua massaa. Viimeksi mainittu julkaisu täyttää silti helmikuussa 2007 jo 15 vuotta. Näitä ei-Janssonien muumitarinoita ovat sarjakuvalehtiin luoneet muiden muassa kuvittajat Jari Rasi, Ilkka Ruokola ja Jukka Murtosaari. Käsikirjoituksia näille muumiseikkailuille ovat kynäilleet esimerkiksi kirjailijat Johanna Sinisalo ja Juha Ruusuvuori. "Juhlavuoden" kunniaksi Egmont Kustannus julkaisi lokakuussa 2007 muumisarjakuvien historian ensimmäisen novellimittaisen sarjakuva-albumin. Albumi nimeltä Muumimamman vaarallinen nuoruus on Johanna Sinisalon käsikirjoittama ja Ilkka Ruokolan piirtämä. ELLER???
Dingbats Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 Vafan är det för lek som involverar att en treåring bankar hårt i golvet kontant i en halvtimme?
debatt Postat 9 februari 2010 Postat 9 februari 2010 En dedikering av berättelser om Mumintrollet tillägnat Tove och Lars Jansson, men skrivet av andra författare.
Recommended Posts