Fidden Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 äh, jag behöver inga donationer, har fan lyckats spara ihop 12500:- på mitt aktivitetsstöd (5500 i månaden) xD Räcker fan i två månader. Plus att jag i april förmodligen ändå får lite aktivitetsstöd från försäkringskassan 😄
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 (redigerat) Man kan inte säga sådär bara rakt av när man får sin lön!! Det har helt och hållet att göra med vilken löneperioden är såklart. Börjar man jobba i februari och löneperioden är mitten av januari till mitten av februari, så får man lönen runt 25 februari - förutsatt att man jobbat mellan 1-15 februari då da. Är löneperioden 1-28 februari, så lär man få den lönen runt 25 mars. Brorsan jobbade på ett ställe där han började med att få lön, vilket han ett par år senare hade glömt av, så när sista lönen skulle komma in, trodde han och hyran skulle in, så fick han inga pengar... Men det värsta var faktiskt inte det, det värsta var att administratörerna som var där den 25e sa att lönen var på väg, att det bara hade blivit något fel. När chefen kom tillbaks den 30e nånting, så stod det klart för alla att det bara var chefen som hade koll på läget att inga pengar skulle utbetalas. Panik! Min andra brorsa jobbade på ett ställe som alltid körde med två månaders eftersläpning! Det var anpassat till alla andra slöa myndigheters (FK, AF, Soc etc) rutiner, sa de. Jag jobbar ideellt. Redigerat 8 februari 2010 av debatt
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Var får du pengar ifrån? Nej, det var mer ett uttryck för dålig lön. 😄
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Men apropå ideellt arbete... jag såg en seriös annons där de sökte folk i åldern 18-55 år för hårt arbete 40 timmar i veckan för att bevaka kustremsorna mot olovlig jakt på fågelägg och säkerhetsfrågor. Tror det var Naturvårdsverket som hade ute annonsen. Det skulle inte medföra pengar från AF av något slag eller att man var berättigad till pengar från Soc. Jag var tvungen att kolla upp det, och det stämde. Sug på den ni!!
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Rubriken var nåt i stil med: Vill du ha ett meningsfyllt arbete?
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Alltså vadå? ideéllt jobb? Man jobbar alltså utan lön, gratis.
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Jag är såå trött på dem som samlar in pengar, gör ju snart att man inte vill gå på stan. Jag skänker aldrig nåt till dem. Jag frågade en vad han tjänade, vad provisionen var, inte en spänn visade det sig. Han jobbade ideellt. Men då hade han gått fram och tillbaka hela dagen och de skulle vara här hela veckan. Sedan åkte de till andra städer i en folkabuss och gjorde likadant. Det är möjligen att de kan leva på Soc, men talar de om det blir socbidraget indraget!
SadamJR Postat 8 februari 2010 Trådstartare Postat 8 februari 2010 Nej, det var mer ett uttryck för dålig lön. 😄 Nationalekonom som du är.
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Kan ni tänka er att jobba 40 timmarsvecka i flera år utan lön, ideellt alltså, om det var ett intressant jobb?
Pazo Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Beror väl på. Om man hade pengar så man klarade sig ja. Men att jobba för pengar och sen ha ett sånt till jobb utan pengar tror jag inte man skulle palla
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Beror väl på. Om man hade pengar så man klarade sig ja. Men att jobba för pengar och sen ha ett sånt till jobb utan pengar tror jag inte man skulle palla Den eviga frågan, vad betyder "klara sig"? De som skramlar härhemma har inget annat jobb, säger de.
Overkill Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Kan ni tänka er att jobba 40 timmarsvecka i flera år utan lön, ideellt alltså, om det var ett intressant jobb? För hög alternativkostnad.
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 T.o.m. de som går runt och säljer Hare Krishna-häften får en andel av dem, sa en av dem.
SadamJR Postat 8 februari 2010 Trådstartare Postat 8 februari 2010 Kan ni tänka er att jobba 40 timmarsvecka i flera år utan lön, ideellt alltså, om det var ett intressant jobb? Japp. Inga problem.
debatt Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 Beror väl på. Om man hade pengar så man klarade sig ja. Men att jobba för pengar och sen ha ett sånt till jobb utan pengar tror jag inte man skulle palla Att författa och att göra musik är också ideellt arbete. Tills någon köper det, OM någon gör det.
SadamJR Postat 8 februari 2010 Trådstartare Postat 8 februari 2010 För hög alternativkostnad. Ett nationalekonomiskämt. Hysteriskt.
Recommended Posts