SadamJR Postat 5 februari 2010 Trådstartare Postat 5 februari 2010 Varför tror du det?😐 Det är väl du som har lanserat idéen.
debatt Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 (redigerat) Absolut inte, bara kul att fundera på. Det finns en tjej som bor mittemot morsan som det stått om i de stora tidningarna som väntat länge på ett könsbyte. När morsan ska förklara så blir det väldigt omständligt: "Jo, idag så såg jag hon som eller han..ja du vet... han som eller hon som är eller som tror, ja hon som ser ut som en kille eller som tycker att hon är en kille, eller han eller som , ja i alla fall... hon skulle, eller han då, skulle gå för att se om hennes eller hans då, om hon eller han får det där könsbytet, ja det återstår att se, men i alla fall... hon skulle - eller han - skulle se om hennes, eller hans... om man nu kan säga att det är en han, hon ser ut som en han, men är väl en hon även om han eller hon tycker att hon ehh... han är en han, även om det är en hon... ja du vet "den där"." utan att ha sagt nånting egentligen 😐 Redigerat 5 februari 2010 av debatt
Dingbats Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 Jag säger alltid han om honor som vill vara hannar.
debatt Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 Så vad kom du fram till angående nikki cox? Att hon var snygg innan hon drevs in till att göra det som alltför många gör i Hollywood och annorstädes, alltför många onödiga operationer. Nu ser hon ut som en i Simpsons. Tragiskt. 😐
debatt Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 Jag säger alltid han om honor som vill vara hannar. Jag skulle aldrig komma på idén att säga han om en kvinna, hur mycket man hon än såg ut att vara eller ville vara.
SadamJR Postat 5 februari 2010 Trådstartare Postat 5 februari 2010 Det finns en tjej som bor mittemot morsan som det stått om i de stora tidningarna som väntat länge på ett könsbyte. När morsan ska förklara så blir det väldigt omständligt: "Jo, idag så såg jag hon som eller han..ja du vet... han som eller hon som är eller som tror, ja hon som ser ut som en kille eller som tycker att hon är en kille, eller han eller som , ja i alla fall... hon skulle, eller han då, skulle gå för att se om hennes eller hans då, om hon eller han får det där könsbytet, ja det återstår att se, men i alla fall... hon skulle - eller han - skulle se om hennes, eller hans... om man nu kan säga att det är en han, hon ser ut som en han, men är väl en hon även om han eller hon tycker att hon ehh... han är en han, även om det är en hon... ja du vet "den där"." utan att ha sagt nånting egentligen 😐 Intressant. Vad tycker du själv?
debatt Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 Det är väl du som har lanserat idéen. Nej, för ett bra tag sedan så gav du en mikroskopisk idé till möjlig texttitel. Sedan undrade du varför ingen gjorde en text av det. Musik var inget problem skrev du. Den kunde du fixa själv.
debatt Postat 5 februari 2010 Postat 5 februari 2010 Intressant. Vad tycker du själv? Att det är en hon.
SadamJR Postat 6 februari 2010 Trådstartare Postat 6 februari 2010 Nej, för ett bra tag sedan så gav du en mikroskopisk idé till möjlig texttitel.Sedan undrade du varför ingen gjorde en text av det. Musik var inget problem skrev du. Den kunde du fixa själv. Minns inte textidéen själv. Vill minnas att du plockade upp den. Vad handlade den om? Tårar? Har inte ändrat uppfattning. Är ganska säker på att du har erbjudit dej att utveckla den här textidéen. Faktum kvarstår. Skriver du texten så skriver jag musiken, En given hit.
debatt Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Din intoleranta jävel. Man behöver inte tolerera vadsomhelst.
debatt Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Minns inte textidéen själv. Vill minnas att du plockade upp den. Vad handlade den om? Tårar? Har inte ändrat uppfattning. Är ganska säker på att du har erbjudit dej att utveckla den här textidéen. Faktum kvarstår. Skriver du texten så skriver jag musiken, En given hit. Man kan inte skriva text utan musik.
Dingbats Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Man behöver inte tolerera vadsomhelst. Folk som inte har gjort nåt kan man väl iaf tolerera.
debatt Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Du skrev bara en titel, Glädjetårar, inte sant?! Det säger ju egentligen inte så mycket om vad den ska handla om, eller hur? Sedan bör man ju veta lite grann om vilken musikstil den ska handla inom, tempo, instrumentering etc. Jag skriver aldrig texterna först.
slejnard Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 vill också höra nåt med debatt och eller sadamjr 😐
Dingbats Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 and I ran into a homeless man who was disfigured by his attachment to alchol
Dingbats Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 his own obession with drink had led him to his misfortune
debatt Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Folk som inte har gjort nåt kan man väl iaf tolerera. Vad fan pratar du om?
Dingbats Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Vad fan pratar du om? Han har ju inte gjort nåt förutom att vilja byta kön, det är väl inte så farligt. Folkmord och sånt är värre.
debatt Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 jag tog ett jämnt inlägg 😄spik nykter tom 😄 Märker du också att texten på Quote och Reply är svulstig ibland? 😐
SadamJR Postat 6 februari 2010 Trådstartare Postat 6 februari 2010 Du skrev bara en titel, Glädjetårar, inte sant?! Det säger ju egentligen inte så mycket om vad den ska handla om, eller hur?Sedan bör man ju veta lite grann om vilken musikstil den ska handla inom, tempo, instrumentering etc. Jag skriver aldrig texterna först. Hade glömt bort det där med glädjetårar. Jävligt bra titel faktiskt. Tror det var du som erbjöd dej att skriva en text. Två verser en refräng räcker till nöds. Musikstil? Som sagt lindsey buckingham som jag vet att vi båda gillar, kort sagt poplåt, upptempo.
debatt Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Han har ju inte gjort nåt förutom att vilja byta kön, det är väl inte så farligt. Folkmord och sånt är värre. Jag har aldrig sagt det heller! Jag skrev ju bara att jag skulle ha kallat hon som bor mittemot morsan för "hon" och inte han. Och då kallar du mig för "intolerant jävel". Du måste ha missförstått mig gruvligt. Jag är fullt medveten om att det är ett helvete att verkligen vilja byta kön. Det räcker att läsa den artikel (tror det var i GP) där hon var porträtterad. Har man lite hjärna så inser man det. Hon hade fått motstånd på alla möjliga håll i samhället, myndigheter och så. Jag kallar henne för "hon". Gör/får hon könsbytet kallar jag honom "han". Sedan såg jag en dokumentär där det var en som var opererad till man men som fortfarande ville kallas vid "hon". Att det fysiska könet i sig inte ändrade könsidentiteten. Men det var ju USA...
Dingbats Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 happy tears from my eyes running, run run run and I ran into a homeless man who was disfigured by his attachment to alcohol (al-co-hol!) his own obession with drink had led him to his misfortune (mis-for-tune!) HAPPY TEARS Där har ni et. Kör på nu.
debatt Postat 6 februari 2010 Postat 6 februari 2010 Hade glömt bort det där med glädjetårar. Jävligt bra titel faktiskt. Tror det var du som erbjöd dej att skriva en text. Två verser en refräng räcker till nöds. Musikstil? Som sagt lindsey buckingham som jag vet att vi båda gillar, kort sagt poplåt, upptempo. Happy tears - där är titeln
Recommended Posts