debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Man betalar väl tv-licens för innehav av en tvmottagare! Alltså betalar man det inte för en dator. Men däremot för en dator med tvkort så betalar man! Ja, så trodde och tror jag också att det är. Men jag har inget tv-kort i datorn. Tänkte ju bara se nån enstaka dramaproduktion på SVT Play. Och BETALA för nån enstaka match hos C Sports webb-tv.
slejnard Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Man betalar väl tv-licens för innehav av en tvmottagare! Alltså betalar man det inte för en dator. Men däremot för en dator med tvkort så betalar man! Korrekt!
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Gött! Jag har just sparat över 1000 spänn i månaden...
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 "Alla som äger, hyr eller lånar en tv-mottagare ska betala radio- och tv-avgift, enligt 2a § lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst." Men om man har en tv för att kunna spela upp vad som finns på dvd-skivor, men aldrig har i antennkabeln i väggen? Det är väl inte innehavet som ska betalas, utan användandet??
slejnard Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 "Alla som äger, hyr eller lånar en tv-mottagare ska betala radio- och tv-avgift, enligt 2a § lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst." Men om man har en tv för att kunna spela upp vad som finns på dvd-skivor, men aldrig har i antennkabeln i väggen? Det är väl inte innehavet som ska betalas, utan användandet?? Nej. Tror fan det är innehavandet.
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Nej. Tror fan det är innehavandet. Hur gör man för att spela uppdvd-skivor utan tv?? Kan man koppla en Pioneer DVD-Recorder till en laptop??? Och sedan till en större datorskärm, lcd?
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Jag har inga spelare på isen nu inatt ändå så... det blir inga poäng.
Pazo Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Hur gör man för att spela uppdvd-skivor utan tv?? Kan man koppla en Pioneer DVD-Recorder till en laptop??? Och sedan till en större datorskärm, lcd? Man stoppar in skivan i datorns skivlläsare 😆 Förutsatt att du har dvdläsare i den då
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Ok. Men stor lcd behövs... och usb/fw på dvd-recordern.
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 hon tjejen där ser ut som coco aa En del bilder har ett plus- eller minustecken och en del bilder blir alltid stora idag skrev jag på en ny crazy novell...
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 jag har huvudkvärk :S Det får jag oxå snaat om ja inte lägger mäj!! 😆
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Vad handla den novellen om då? En gubbe som fastnar i en vägg på riktigt, när han har glömt kvar sin laptop...
debatt Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 undvik huvudvärk Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......... over & out
Recommended Posts