Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat

Radiotjänst är på mig också!

Jag antog att de var för att jag liksom flyttat. Men nu här i aneby nämnde min bror att han ringt till radiotjänst och sagt att han inte har tv längre. och andledningen till detta var att "min bror tog tillbaka den"... FFS! Säg inte till radiotjänst att jag äger en tv! 😛

Postat

heheeh

Jonathan kom över ikväll igen. Vi skulle spela halo igen fast bara en liten stund. Så vi började spelet igen på hårdare nivå... slutar med att vi spelar massa timmar igen å klarar spelet 😛

Postat
bytta väl tebax då da 😮

good job! 😛

ja på tal om att trimma skägg så har jag gjort det idag. mest pga orsak att jag ska spela imorn å vill inte se ut som en skäggdrulle inför alla MILF´s. ( det där sista var nog önsketänkande eftersom de flesta som förmodligen ids ta sig till storforsen är "sk" par ute efter romantiska weekends 😛 )

Postat (redigerat)

Om man har dator och på den kollar på SVT Play, kanske t.o.m. CSports vissa betalmatcher och rentav på ATDHE... måste man betala TV-licens då?

Märkte att Stenhuggaren fanns på SVT Play och en del konserter och Rapport m.m. Vad ska man med tv till då?

Ser ju ändå bara 1-2 program per vecka.

Redigerat av debatt
Postat

Har just upptäckt att man kan köpa enskilda fotbollsmatcher från C Sports-webben för 145 kr styck. Det är för dessa enskilda matcher jag har digitalbox för 5000 SEK per år. Idiotiskt...

Postat
Om man har dator och på den kollar på SVT Play, kanske t.o.m. CSports vissa betalmatcher och rentav på ATDHE... måste man betala TV-licens då?

Märkte att Stenhuggaren fanns på SVT Play och en del konserter och Rapport m.m. Vad ska man med tv till då?

Ser ju ändå bara 1-2 program per vecka.

Kollade lite och det ser luddigt ut. Hoppas mina gråmarkerade grejer syns. Annars så finns dina frågor där:

http://www.radiotjanst.se/sv/Kundtjanst/Vanliga-fragor/

Postat

Hmm... för annars kunde jag ju skippa tv-licens med, eftersom jag inte ska ha tvn då. Det blir ytterligare 2000 SEK per år. Och hgf är väl meningslöst med.... en tusing till..

hehe...

Hemförsäkringen och Elen borde jag ändra också... har väl marknadens dyraste bolag tror jag.

Postat

vem ska betala:

"Alla som äger, hyr eller lånar en tv-mottagare ska betala radio- och tv-avgift, enligt 2a § lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst.

Varje hushåll betalar en avgift för ett obegränsat antal tv-mottagare (2b §). Till ett hushåll räknas de personer som bor på samma adress och ingår i familjegemenskapen. Till hushållet räknas också t.ex. fritidshus, husvagn eller tillfällig bostad på annan ort - förutsatt att man inte bildar ett nytt hushåll på detta ställe.

Studerande, som bildat nytt hushåll eller är folkbokförd på studieorten, ska betala egen radio- och tv-avgift.

Hyr du lägenhet i andra hand och det finns en tv-mottagare i lägenheten, ska du betala radio- och tv-avgift. Om du hyr ut din lägenhet i andra hand och låter tv-mottagaren stå kvar i lägenheten, är det din hyresgäst som ska betala avgiften. "

Jag tittar på tv på min dator, måste jag betala radio- och tv-avgift?

"Om din dator har ett tv-kort räknas det som en tv-mottagare och då ska du betala radio- och tv-avgift.

Har din dator inget tv-kort och du bara tittar på de tv-program/tv-klipp som finns på webben, behöver du inte betala radio- och tv-avgift. "

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.