Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Jag förstår inte de två bilderna innan den föregående

Den första är ju en asful gubbe med mask i mitten typ som förstör bilden lite subtilt och sen på den andra bilden sitter ju en snubbe med fet bånge i kyrkan

Postat
Eftersom det ändå finns begränsat med ställen där man kan få tag i gratis öl, samtidigt som det faktum att den är gratis gör att det enda rationella sättet man kan mäta dess värde med är tid så orkar folk inte köa länge utan går till andra ställen där man betalar för ölen. Men från första början åkte dom kanske dit till viss del på grund av att det skulle finnas gratis öl.

Som nationalekonom vill jag härvid inflika att med ovanstående resonemang skulle alla varor vara gratis om man antar att folk helst slapp att betala för dem. Men det leder inte till någon sund ekonomi. Ur ett privatekonomiskt perspektiv förståeligt kanske, på kort sikt, men inte ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Och i synnerhet inte för den beskrivna varan. Något mer?

Postat
hehe 😄

f.ö. tveksam till om tomas brolin skulle palla 90 minuter på plan nuförtiden 😕

och jag skulle lätt klå holm i att hålla andan under vatten 😄

Vad menar du?

Har det varit något på tv eller?

Postat
Som nationalekonom vill jag härvid inflika att med ovanstående resonemang skulle alla varor vara gratis om man antar att folk helst slapp att betala för dem. Men det leder inte till någon sund ekonomi. Ur ett privatekonomiskt perspektiv förståeligt kanske, på kort sikt, men inte ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Och i synnerhet inte för den beskrivna varan. Något mer?

Det var dock ett resonemang som hade funkat precis så som man hade önskat – antalet besökare hade ökat avsevärt och de totala intäkterna hade ökat, trots gratis öl, och man hade inte haft några ökade problem med påverkade människor.

Postat
Det var dock ett resonemang som hade funkat precis så som man hade önskat – antalet besökare hade ökat avsevärt och de totala intäkterna hade ökat, trots gratis öl, och man hade inte haft några ökade problem med påverkade människor.

Ok, så det var frågan om en s.k. lockvara, till ett ställe där det framförs en konsert e.d.?

😕

Postat

Var det inifrån en kyrka? Jag trodde det var i pusen under en föreläsning i plugget!

Förresten, så där ser ju brallorna alltid ut när man sitter ned, eller hur?!

Postat

ja svarar jag på den andra frågan om din mamma och nej på den första om din mamma och på fråga TRE svarar jag....... din mamma

...på frågorna som jag just ställde till mig själv vilket löd så här:

dIN MAMMA?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.