Gote Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 1 personer läser denna tråd (0 gäster och 1 anonyma användare) Vad är det för smurf som smyger omkring? 😉
Micke H Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Hihi, nu har jag gjort om hemsidan i PHP. Ganska nice med includes-filer och så. ☺️ Nu måste jag bara lära mig hur man sätter en session i PHP... 😉
SadamJR Postat 26 januari 2010 Trådstartare Postat 26 januari 2010 Men lika glad för det är jag! 😉 För ikväll ska jag få KNULLA! Då är det ju bra att du har rena kalsonger.
SadamJR Postat 26 januari 2010 Trådstartare Postat 26 januari 2010 EeeehhTror ni de var kul att plocka upp rester av spyra ur vasken igår? Och sen på toa tvätta handfatet och väggen bakom från spya! 😉 Hellre spya än bajs.
SadamJR Postat 26 januari 2010 Trådstartare Postat 26 januari 2010 Har efter en och en halv månad fått veta att jag är berättigad till sjukpenning, så nu har jag råd med internet i fortsättningen oxå. Och hyra och mat.
Overkill Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMo...action?id=34283
Gote Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Har efter en och en halv månad fått veta att jag är berättigad till sjukpenning, så nu har jag råd med internet i fortsättningen oxå. Och hyra och mat. Gott! 😉
Micke H Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 <?php $active = ' class="active"'; switch($_SESSION['menuOn']){ case Home; $active_status1 = $active; break; case News; $active_status2 = $active; break; case Band; $active_status3 = $active; break; case Media; $active_status4 = $active; break; case Gigs; $active_status5 = $active; break; case Links; $active_status6 = $active; break; case Contact; $active_status7 = $active; break; } ?> <ul id="menu"> <li<?php echo $active_status1 ?>><a href="/php">Home</a></li> <li<?php echo $active_status2 ?>><a href="/php/News">News</a></li> <li<?php echo $active_status3 ?>><a href="/php/Band">Band</a></li> <li<?php echo $active_status4 ?>><a href="/php/Media">Media</a></li> <li<?php echo $active_status5 ?>><a href="/php/Gigs">Gigs</a></li> <li<?php echo $active_status6 ?>><a href="/php/Links">Links</a></li> <li<?php echo $active_status7 ?>><a href="/php/Contact">Contact</a></li> </ul> Done. 😉
Gote Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMo...action?id=34283 Woot? 😉
Micke H Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Har efter en och en halv månad fått veta att jag är berättigad till sjukpenning, så nu har jag råd med internet i fortsättningen oxå. Och hyra och mat. Men framförallt internet, va? 😉
Micke H Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Sen när jag orkar ska jag göra nyhetshanteringen lite mer dynamisk.
Micke H Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Men hur inaktiverar den menyerna igen? 😉 När sidan laddas om verkar variablerna sättas till noll igen, för det funkar. Jag trodde som du, och trodde jag skulle behöva nollställa dom, men det verkar funka iallafall.
Micke H Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 PHP är så jävla lätt att koda btw. ☺️ Enda problemet jag nånsin stötte på var att komma ihåg att sätta semikolon efter varje rad. 😉
Overkill Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 hmm nu ringde min farbror men det slutade ringa när jag tog upp mobilen ur fickan. jag är dock osäker på om han lade på eller om jag råkade trycka bort samtalet 😉
Micke H Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Vad är hemsideadressen, Micke? Gamla sidan - http://www.arcane-band.com Nya sidan kodad i PHP - http://www.arcane-band.com/php
Gote Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 När sidan laddas om verkar variablerna sättas till noll igen, för det funkar. Jag trodde som du, och trodde jag skulle behöva nollställa dom, men det verkar funka iallafall. Ah, jo det är klart. Alla variabler (utom sessionsvariabler) förstörs när du laddar om sidan... 😄
Neosus Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Men vad ska du ha sessionen till? 😕 De e väll ganska lämpligt med en jamsession? 😄😑 *fniss* 😏
Recommended Posts