Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat
Vad är ångest? Jag har nog aldrig haft det!

Såg världens sämstafilm nyss: "Alla pojkar älskar Mandy Lane", en skräckfilm stod det. Den var bara jättesämst.

Regissör Jonathan Levine.

Mahhh ångest är ju samma som dåligt samvete...tex om du har varit dum mot nån. om du aldrig haft det så är gränsen till psykopat hårfin.

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngest

jag får ofta ångest när jag skrivit på det dära internet i fyllan tex... 😄

Postat
Mahhh ångest är ju samma som dåligt samvete...tex om du har varit dum mot nån. om du aldrig haft det så är gränsen till psykopat hårfin.

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85ngest

jag får ofta ångest när jag skrivit på det dära internet i fyllan tex... 😄

Nej, jag har aldrig haft ångest, säkert. Men så har jag aldrig varit dum mot nån heller.

Har inte vart full heller förresten.

Det kanske bidrar.

Postat (redigerat)

"Inom psykiatrin kategoriseras en grupp ångestrelaterade störningar som ångestsyndrom. Dessa inkluderar paniksyndrom med eller utan agorafobi, agorafobi utan paniksyndrom, specifika fobier, social fobi, tvångssyndrom, posttraumatiskt stressyndrom, akut stressyndrom, generaliserat ångestsyndrom och substansbetingat ångestsyndrom (t.ex. ångest som biverkan av ett läkemedel mot någon helt annan sjukdom eller ångest orsakad av kontakt med något ämne som kan ge neurologiska skador)."

Tvärtom verkar ju den med ångest sjuk.

Åtminstone enligt psykiatrin, ovan.

En medicine läkare sa en gång, har du upplevt det som en mardröm fast i vaket tillstånd, då har du haft ångest.

Nej, det kan jag inte påminna mig. Inte på det sättet.

Ångest är ett ord det gått FUCKING inflation i. Vad folk istället oftast menar är: har du ångrat något?? Det är en helt annan sak...

Redigerat av debatt
Postat
Ångest är ett ord det gått FUCKING inflation i. Vad folk istället oftast menar är: har du ångrat något?? Det är en helt annan sak...

Okej! 😕 . Då har jag kanske blandat ihop begreppen.

Men du debatt,

testa en sup nån gång...det finns många kreativa lösningar där 😄

Postat
[...]

Kan inte minnas att jag hört ordet användas så en endaste gång faktiskt.

Postat
Kan inte minnas att jag hört ordet användas så en endaste gång faktiskt.

Nej, inte riktigt jag heller.

Jag tror man ska vara riktigt försiktig med att skriva att det "gått fucking inflation" i något som man själv inte kan relatera till.

Postat

Eller försiktig 😕 jaja, men det kanske kan vara lite shit in the face som tyskarna säger, på de som har just kraftig ångest.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.