Memphis Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Ja precis, men alla kan ju inte gilla allt och det jag sa var att jag inte gillar metal fast med andra ord. varför sade du inte det från början då?? Guhuhuhu... 😏 Nämen, du kan väl förstå andra som ser tjusning i det? Som jag förstår att folk kan se tjusning i Dansband medan jag själv -bildligt- kräks av det. 😕
Pico Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 (redigerat) Grahn-Stefanz. xD Redigerat 16 januari 2010 av Pico
Pico Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Det finns några websopcast-länkar här, men då behöver du sopcast och explorer. (och en windows-burk, men du kanske kör det) Nej, ja, ja. Får bli lite Barca 22 istället.
debatt Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Försökt lyssna på Fiddens gitarrgrej i laptopen nu, men det lät inget vidare i den. Borde koppla till ljudkortet det externa och högtaleriet och ösa på som fan. Kan ta om basen en sekund vid 1.45 eller? Som punch in. Mycket delay och en rätt spretig dist. Är detta ett bidrag för den kommande Samarbetesfestivalen (aRocker boss)? Saknar text och en massa instrument. Men grunden kanske kan byggas på. 😏
debatt Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 jag förstår inte tjusningen med metal Jag har ett fräckt halssmycke i metall dock. Sedan finns det ju en massa olika slags hårdrock. Menar du varianten Death Metal? Trash Metal? Splatter Metal? cacao
Overkill Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Idag har jag sett 7 avsnitt av vänner, Public Enemies och Inglourious Basterds. Det är drygt sju timmar xD
SadamJR Postat 16 januari 2010 Trådstartare Postat 16 januari 2010 Jag har ingen bas. Jag har inga trummor heller, och även om jag haft det kan jag inte spela in med mikrofon i mitt nuvarande ljudkort. Kan BARA spela in gitarr. Inget annat. Nada. Your browser does not support the HTML5 audio tag blev det. Låter ju lite skit med allt brus och så, men det är nåt iallafall, och det är nog bra för kreativiteten. Var tvungen att spela melodin på gitarr. inte van vid det. Sen använde jag typ samma gitarrljud till flera olika slingor 😮 Funderar på att tvinga nån att lägga trummor till den 😛 Helt ok. Inledningen låter lite som durutti column en gång i världen.
SadamJR Postat 16 januari 2010 Trådstartare Postat 16 januari 2010 Men min poäng var att alla inte kan gilla allt. Eller menar du "förtjusning" som i ""fin"... så nej, metal är oftast inte fin, vilket inte är poängen. 😮 Det handlar oftast om energi.. feta riff och tempo som känns röjjigt, ösigt!! Sedan finns det ju många subgenres av metal där tjusningen även består i tekniska prestationer av musikerna, såsom snabba, svåra kompositioner, udda taktarter osv. Det finns många olika sorters morötter oxå.
Linus Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 (redigerat) Funderar på att tvinga nån att lägga trummor till den 😮 Är redan på väg. Har du BPM så slipper jag ta ut... EDIT: 126? Redigerat 16 januari 2010 av Linus
Memphis Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Idag har jag sett 7 avsnitt av vänner, Public Enemies och Inglourious Basterds. Det är drygt sju timmar xD Det e fan strongt killis. 😮
debatt Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Idag har jag sett 7 avsnitt av vänner, Public Enemies och Inglourious Basterds. Det är drygt sju timmar xD Det är min dos tv på ett kvartal.
debatt Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Nu har jag skrivit 30 inlägg på forumet som ingen svarat på. Tror jag blivit raderad.
debatt Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Jepp, det stämde. Jag är raderad oich bara jag ser vad jag skriver. NICE!!
Fidden Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Försökt lyssna på Fiddens gitarrgrej i laptopen nu, men det lät inget vidare i den.Borde koppla till ljudkortet det externa och högtaleriet och ösa på som fan. Kan ta om basen en sekund vid 1.45 eller? Som punch in. Mycket delay och en rätt spretig dist. Är detta ett bidrag för den kommande Samarbetesfestivalen (aRocker boss)? Saknar text och en massa instrument. Men grunden kanske kan byggas på. 😛 Text finns 🙂 Det låter nog inget vidare genom ljudkortet heller kan jag gissa, blev ganska lo-fi, men jag gillar sånt 😮
drloop (oregistrerad) Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Min poporkester fick 4 fyrar av GP idag... kanon... så nu firar jag med sprit.
Overkill Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Min poporkester fick 4 fyrar av GP idag... kanon... så nu firar jag med sprit. På osignat eller "riktig" recension?
Fidden Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Min poporkester fick 4 fyrar av GP idag... kanon... så nu firar jag med sprit. Tummen upp!
drloop (oregistrerad) Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 På osignat eller "riktig" recension? Osignat... det är vad vi är och kommer att förbli... Vem vill bli signad idag? Roliga är att i en mening utrycktes att Thinkingmachine hade fattiga arr... undra om han lyssnat på Emmon eller Kents senaste platta appropå fattiga arr...
drloop (oregistrerad) Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Jag antar att det har att göra med hur svält-född man som gammal syntare är på ny, bra, svensk synt och att Thinkingmachine därmed slår in öppna dörrar när de kommer med en syntpop som inte bara duger utan faktiskt funkar riktigt, riktigt bra. Visst har jag en del invändningar, sången är lite klyschig och produktionen bitvis fattig, men det går ändå inte att komma ifrån att Thinkingmachine har både idéer och kunnande för att få sin mörka syntpop att låta bra. Även för en skeptiker. Arrangemangen är överlag både smarta och musikaliska, en gitarr kommer in och spelar ensträngs-toner och trummorna är precis lagom avvägt mellan det puttriga och det tunga. Och när man väl kommit förbi det där stadiet när man tycker att sångaren lyssnat lite väl mycket på andra synthjältar så inser man att han faktiskt levererar det han ska. Det borde inte bli några större problem att få en spel- ning på någon av synklubbarna i stan med det här, va?
Fidden Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 han tycker väl kent har fattiga arr också. recensenter är människor med personlig smak de också vettu 😮
drloop (oregistrerad) Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 han tycker väl kent har fattiga arr också. recensenter är människor med personlig smak de också vettu 😮 Tru true
drloop (oregistrerad) Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Fan det är tuffare att luta huvudet uppåt på en bild än neråt.... vet inte varför jag kom på detta....
Fidden Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Fan det är tuffare att luta huvudet uppåt på en bild än neråt.... vet inte varför jag kom på detta.... Japp. om man lutar det nedåt ser man ju fucking GLAD ut på munnen! 😮
Emulator Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 man kan se lite smågrinig ut ändå åt det hållet... kanske har detta som omslag runt EPn eller
Recommended Posts