Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat

man är lite begränsad när man bara kan spela in gitarrer. Man får exempelvis pitcha ner ett spår så det blir bas. Men nu har jag iallafall varit lite kreativ 🥰

Postat
man är lite begränsad när man bara kan spela in gitarrer. Man får exempelvis pitcha ner ett spår så det blir bas. Men nu har jag iallafall varit lite kreativ 🥰

Varför kan du inte spela in bas? Du är ju nästan basist. Hur gör du med trummor? Blir det sån där cool human beatbox?

Postat
Det har väl gått i perioder tror jag väl, men dom har ju alltid sålts på Teknikmagasinet, Hobbex tex så har väl varit en pryl som hängt med bara, kanske inget som man har i skolan som andra populära grejer som man hade när man va liten men det e en kul grej.

Vad kostar en bra kub? Har mycket tid över just nu och behöver en utmaning.

Postat

haha, grymt Saddam. 😄

Min kostade 149 spänn på Teknikmagasinet, väldigt skön, lättrörlig och färglapparna verkar sitta på bra. Kört hårt! ☺️

Postat
haha, grymt Saddam. 🙂

Min kostade 149 spänn på Teknikmagasinet, väldigt skön, lättrörlig och färglapparna verkar sitta på bra. Kört hårt! ☺️

Skojar du? Det var dyrt! 😄

Min kostade 39 kr och har f*n inga lappar på sig - gedigen plast.

Fast jag har nog slängt den.

Postat
Varför kan du inte spela in bas? Du är ju nästan basist. Hur gör du med trummor? Blir det sån där cool human beatbox?

Jag har ingen bas. Jag har inga trummor heller, och även om jag haft det kan jag inte spela in med mikrofon i mitt nuvarande ljudkort. Kan BARA spela in gitarr. Inget annat. Nada.

blev det. Låter ju lite skit med allt brus och så, men det är nåt iallafall, och det är nog bra för kreativiteten. Var tvungen att spela melodin på gitarr. inte van vid det. Sen använde jag typ samma gitarrljud till flera olika slingor ☺️

Funderar på att tvinga nån att lägga trummor till den 😄

Postat
Skojar du?

Nej. ☺️

Det var dyrt! 😄

Kanske det. 🙂

Min kostade 39 kr och har f*n inga lappar på sig - gedigen plast.

ok! 🙂

Fast jag har nog slängt den.

Onödigt gjort! 😮

Postat
Jag har ingen bas. Jag har inga trummor heller, och även om jag haft det kan jag inte spela in med mikrofon i mitt nuvarande ljudkort. Kan BARA spela in gitarr. Inget annat. Nada.

blev det. Låter ju lite skit med allt brus och så, men det är nåt iallafall, och det är nog bra för kreativiteten. Var tvungen att spela melodin på gitarr. inte van vid det. Sen använde jag typ samma gitarrljud till flera olika slingor 😏

Funderar på att tvinga nån att lägga trummor till den 😛

Bra ju! 🥰

Rätt indie. Tror jag.. 😕

Postat
jag förstår inte tjusningen med metal

Men så kan man ju inte säga. Eller ja, rent tekniskt sätt går det ju, men asså. Det beror ju på vad man tycker om.

Jag förstår inte tjusningen med morötter.. varför äter folk äckliga saker? 😏

Postat
Men så kan man ju inte säga. Eller ja, rent tekniskt sätt går det ju, men asså. Det beror ju på vad man tycker om.

Jag förstår inte tjusningen med morötter.. varför äter folk äckliga saker? 😏

Ja men _jag_ förstår inte tjusningen med det, att andra gör det gör ju inte mig något. 😕

Postat
*lipa* Jag var sååå pepp på Detroit - Dallas. 😏

Det finns några websopcast-länkar här, men då behöver du sopcast och explorer. (och en windows-burk, men du kanske kör det)

Postat (redigerat)
Ja men _jag_ förstår inte tjusningen med det, att andra gör det gör ju inte mig något. 😕

Men min poäng var att alla inte kan gilla allt.

Eller menar du "förtjusning" som i ""fin"... så nej, metal är oftast inte fin, vilket inte är poängen. 😏

Det handlar oftast om energi.. feta riff och tempo som känns röjjigt, ösigt!! Sedan finns det ju många subgenres av metal där tjusningen även består i tekniska prestationer av musikerna, såsom snabba, svåra kompositioner, udda taktarter osv.

Redigerat av Memphis
Postat

metal ja. jo fan, jag kan fatta det. finns metal som är så jävla bra, och framförallt i kombo med mysiga synthar och beats så älskar jag lite metalgura 😏

Postat
Men min poäng var att alla inte kan gilla allt.

Eller menar du "förtjusning" som i ""fin"... så nej, metal är oftast inte fin, vilket inte är poängen.

Det handlar oftast om energi.. feta riff och tempo som känns röj!! Sedan finns det ju många subgenres av metal där tjusningen även består i tekniska prestationer av musikerna, såsom snabba, svåra kompositioner, udda taktarter.

Ja precis, men alla kan ju inte gilla allt och det jag sa var att jag inte gillar metal fast med andra ord.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.