Neosus Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Det låter som...att nånting är kajko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Jag var nästan hundra på att det var en falsk länk. 😛 Hur exakt funkar inloggningen? Sätt det som en session, som du terminate vid log out så borde det funka. ☺️ Jo, det är en session, och jag tror jag lyckas förstöra den vid utloggning eftersom man inte kan gå direkt till en skyddad URL efter man har loggat ut, men om man klickar "back" som sagt så får man upp de sidorna igen. Har Googlat som fan men inte hittat nån lösning som funkar. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Det låter som...att nånting är kajko Ja, såååå måste det va! ☺️ Tack! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 säkerhetsdilemmat maktbalans polaritet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Hmm, känns spontant som du gör något fel när du terminatar sessionen. Fast vad vet jag, var ett tag sedan jag höll på med PHP. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 *Smart* ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Hmm, har du provat den här lösningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Hur skulle du terminera en session? ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Four times and counting! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Four times and counting! ☺️ Jag kunde inte låta bli. 😛 Hur skulle du terminera en session? ☺️ Har aldrig gjort det i PHP. Men i ASP gör jag såhär: <%action = request.querystring("action") If action = "logout" Then Session.Abandon Session("personID") = "" Session("sessionID") = "" Session("fname") = "" Session("lname") = "" Session("fullname") = "" Session("auth") = "" session("companyType") = "" Session("personType") = "" response.Redirect "default.asp" response.End End If %> Vet inte om det hjälper dig det minsta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Å andra sidan har Web Express admin-gränssnitt samma egenhet kom jag just på. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Det känns ju tryggt! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 CP-företag, av många anledningar. ☺️ Jag menar, kolla typ här. Testa att logga in med "admin" och "2008". Och gör samma manöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Den senaste ledtråden jag följer upp är att det är cachen som strular. Så när man loggar in måste man hindra läsaren från att cacha de skyddade sidorna, men jag har inte fått det att funka heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Yay! Jag gick inte på det! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 CP-företag, av många anledningar. ☺️ Jag menar, kolla typ här. Testa att logga in med "admin" och "2008". Och gör samma manöver. Nej det fonkar int ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Yay! Jag gick inte på det! ☺️ Hur vet du att länken inte funkar, om du inte har klickat på den? ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 </stating-the-obvious> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Akffe. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Hur vet du att länken inte funkar, om du inte har klickat på den? ☺️ Genom att hovra. ☺️ Men framförallt så tänkte jag "det där är ingen länk" innan jag provade. Istället för att reflexmässigt peka på understrukna ord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Har förövrigt försökt klicka på ett understruket ord i en tryckt tidning... ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Har förövrigt försökt klicka på ett understruket ord i en tryckt tidning... ☺️ Haven't we all... ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Nerds? ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Har förövrigt försökt klicka på ett understruket ord i en tryckt tidning... ☺️ själv har jag tryckt tidningen clique Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Neherds. ☺️ För övrigt, ändrade planer! Jag SKA träffa Pernilla ikväll. ☺️ All is well with the world. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 jag har en bulle i ögat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts