Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 29,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Fidden

3583

• Overkill

3568

• Dingbats

3047

• Neosus

2990

Postat

Tänkte vända tillbaka dygnet idag. Lade mig halv 6 igår och satte klockan på 10. Vaknade men somnade såklart olyckligtvis om och vaknade halv tre..

xD

Postat
Tänkte vända tillbaka dygnet idag. Lade mig halv 6 igår och satte klockan på 10. Vaknade men somnade såklart olyckligtvis om och vaknade halv tre..

xD

heter du ricardo? 🙁

Postat

xD

du kan ju prova att gå och lägga dig när det fortfarande är natt nästa gång 🙁

Postat

jag har lyckats vända tillbaks dygnet svinbra, har tagit en timma i taget de senaste nätterna. Igår la jag mig runt midnatt och sen vaknade jag av mig själv 7:47. =)

Använde mig av korsordstekniken, rekommenderas.

Postat
heter du ricardo? 🙁

Ja! 😮

eller.. 🙁

*kollar passet*

Nej! 😮

Jag och Pazo har sammarbetat för att vända dygnet nått extremt. xD

Postat

jag tycker det är svårare att gå och lägga sig tidigt än att gå upp tidigt. så om jag ska fixa dygnsrytmen så tycker jag det är enklare att göra som memphis än att man går och lägger sig tidigare när man inte är trött.

Postat
Vad menaru med dygnsrytmgrejen?

Fan Ricardo, åk till Uppsala och kom i fas igen. Du har ju varit helt väck sen du åkte hem till pääärents. xD

Postat
jag tycker det är svårare att gå och lägga sig tidigt än att gå upp tidigt. så om jag ska fixa dygnsrytmen så tycker jag det är enklare att göra som memphis än att man går och lägger sig tidigare när man inte är trött.

Jamän precis, för om man lägger sig fast man inte e trött så ligger man ändå där och itne kan somna, men om man stiger upp tidigt så blir man fet-trött och däckar tidigt på kvällen senare. Den svåraste biten e bara att inte somna om på morgonen. 🙁

Postat
Vad menaru med dygnsrytmgrejen?

Alltså att man varje dag är uppe en-två timmar längre än dagen innan och sen sover man så länge man vill och så gör man det tills man har gått ett varv.

Postat
Berätta! 😄

man har en SvD (helst söndagsbilagan) med ett korsord och ett gäng sifferpysselprylar. (typ sudoku och sånt, finns en utmanande matematisk variant bland annat)

Sen lägger man sig i sängen när man är bara lite trött och försöker lösa något av dem. Det är så tråkigt att man inte kan göra annat än att somna. xD

Det som gör grejen för mig är att jag inte hinner börja en tankekedja om något som hänt eller ska hända, innan hjärnan är utmattad.

Postat
ok ok. De borde jag kunna göra nu ivf. Kan nog lätt vara upp till 8 på morgonen. dygna är ju liksom lite lättare och då är man även säker på att somna tidigt på kvällen 😄

Men du behöver ju cirka en vecka på dig för att komma i fas igen. Om du är uppe till 8 imorgon bitti, 10 på tisdag, 12 på onsdag, 14 på torsdag, 16 på fredag, 18 på lördag, 20 på söndag så blir det 22 (som är lagom skönt) på måndag igen. Och det tror jag inte du klarar när du ska ut och supa i västerås sen 😄 Poängen är ju inte att man ska dygna, utan tanken är att det ska vara en gradvis förskjutning av dygnsrytmen. Därför får man inte ta för stora steg.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.