debatt Postat 1 januari 2010 Postat 1 januari 2010 Hej! Finns det något teckensnitt där man kan skriva stjärnor? Och då menar jag inte tecknet ovanför kommatecknet på tangentbordet, utan en femuddig riktig stjärna. Måste finnas... men vad heter det? 😛
SadamJR Postat 1 januari 2010 Postat 1 januari 2010 Femuddiga stjärnor, ser ofta ut som pentagram med en ring omkring sig. Går det bra med sexuddiga stjärnor?
slejnard Postat 1 januari 2010 Postat 1 januari 2010 Hej! Finns det något teckensnitt där man kan skriva stjärnor? Och då menar jag inte tecknet ovanför kommatecknet på tangentbordet, utan en femuddig riktig stjärna. Måste finnas... men vad heter det? 😄 Här! 😄
Valle Postat 1 januari 2010 Postat 1 januari 2010 Och då menar jag inte tecknet ovanför kommatecknet på tangentbordet Nä, det är klart, för det tecknet är ju tveklöst ett semikolon. (Eller så kör du en specialtangentbordslayout...)
SadamJR Postat 1 januari 2010 Postat 1 januari 2010 Ehh..Pentagram: 5udd Hexagon: 6udd Jo, det är klart. Försökte bara göra klart för mig om det gick bra med en femuddig stjärna med ring eller om han ville ha en utan. Nu skiter jag i det här bara för det.
SadamJR Postat 1 januari 2010 Postat 1 januari 2010 Nä, det är klart, för det tecknet är ju tveklöst ett semikolon. (Eller så kör du en specialtangentbordslayout...) *?
SadamJR Postat 1 januari 2010 Postat 1 januari 2010 Vet inte om det här kan va nåt. http://www.dafont.com/seeing-stars.font
debatt Postat 4 januari 2010 Trådstartare Postat 4 januari 2010 ☆ De flesta vanliga teckensnitt. Hej! Nämn ett. Jag har väl i Word 150 teckensnitt cirka.
Dingbats Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Hej! Nämn ett. Jag har väl i Word 150 teckensnitt cirka. Times New Roman, Arial, Verdana, är jag rätt säker på. Stjärnan är ett sk unicode-tecken: ☆. Det finns massvis med såna, tex ☇☁☃♦♙. De fungerar i alla teckensnitt som stödjer dem, vilket alla vanliga teckensnitt gör.
D Vibe Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Times New Roman, Arial, Verdana, är jag rätt säker på. Stjärnan är ett sk unicode-tecken: ☆. Det finns massvis med såna, tex ☇☁☃♦♙. De fungerar i alla teckensnitt som stödjer dem, vilket alla vanliga teckensnitt gör. Hur får man fram de där? 😄 Genom en asciikod?
Valle Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 *? Finns inte på samma tangent som kommatecknet, nej.
Dingbats Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Hur får man fram de där? Genom en asciikod? Inte ascii nej, unicode. Det är olika på olika system hur man gör. De finns annars här: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unicode_characters
Fidden Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 hihi, vad lämpligt att debatt fick användning av dingbats när han skulle skriva sin stjärna. 😄
SadamJR Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Finns inte på samma tangent som kommatecknet, nej. Nä, du har rätt. En blind höna hittar oxå ett korn.
Dingbats Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 hihi, vad lämpligt att debatt fick användning av dingbats när han skulle skriva sin stjärna. 😄
debatt Postat 4 januari 2010 Trådstartare Postat 4 januari 2010 hihi, vad lämpligt att debatt fick användning av dingbats när han skulle skriva sin stjärna. 😆 Hurså? 😆
debatt Postat 4 januari 2010 Trådstartare Postat 4 januari 2010 Ahaaaa... nu såg jag. U+2729 (Dingbats-tabellen). Hehe. Nej det blev ingen outlined stjärna, det blev bara "U+2729"...
Dingbats Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 ✩✰✱✲✳✴✵✶✷✸✹❀❁ Vad är problemet? Markera bara och kopiera den symbol du vill ha.
debatt Postat 4 januari 2010 Trådstartare Postat 4 januari 2010 (redigerat) Problemet är att vad har jag för nytta av att veta informationen att U + 2729 motsvarar den symbol som jag vill använda? Hur använder jag informationen U + 2729 för att få fram min stjärnsymbol? Är det en programmeringsfråga, eller ska jag trycka ned sex tangenter samtidigt? Men jag löste det på annat sätt. I Word t.ex. så finns ju en flik som heter Symbol och där kunde man precisera typen av specialtecken ELLER symboler och snart kunde man välja vad det gällde. Man kunde också välja det teckensnitt man ville ha och ändå använda symboler (som stjärna infogat). Det medgavs i flera olika teckensnitt iaf. T.ex. i vanliga Arial. Med andra ord, använd det teckensnitt du vill använda. När det är dags för att infoga en symbol, i mitt fall en stjärnsymbol, klicka på Infoga och sedan på Symbolfliken i Word och välj där denna stjärnsymbol. 🥰 Redigerat 4 januari 2010 av debatt
Linus Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 hihi, vad lämpligt att debatt fick användning av dingbats när han skulle skriva sin stjärna. 😄 😱
D Vibe Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Vi ser det snöar, vi ser det snööar.. ❄ ❄ ❄ Kul att tabellen hette "Dingbats" 🙂
debatt Postat 7 januari 2010 Trådstartare Postat 7 januari 2010 Kul att tabellen hette "Dingbats" 😳 Mäh! Det är ju ingen slump. Det är därför han kallar sig så. mjukt
Dingbats Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 mjukt Ibland kan jag inte låta bli att fundera över vad som försiggår inne i huvet på vår debatt 😳 😄
SadamJR Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Ibland kan jag inte låta bli att fundera över vad som försiggår inne i huvet på vår debatt 🙂 😄 Har ingen aning, men det är kul men någon som inte är så uppenbar och viker ut sig hela tiden.
D Vibe Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 (redigerat) Mäh! Det är ju ingen slump. Det är därför han kallar sig så. mjukt Det fattar jag också att det inte är en 'slump' att både Dingbats och tabellen dingbats kallar sig samma sak! 😆 Det var bara kul att Dingbats kunde just så mycket om dingbats 😆 Redigerat 7 januari 2010 av D Vibe
debatt Postat 7 januari 2010 Trådstartare Postat 7 januari 2010 Det fattar jag också att det inte är en 'slump' att både Dingbats och tabellen dingbats kallar sig samma sak! 😑 Det var bara kul att Dingbats kunde just så mycket om dingbats 🙂 Jag tror han har god självinsikt. *vilar efter ansträngning*
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.