Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag spelade in en demo med en god vän i går. vi lyssnade på inspelningen som gjordes i cubase sx och allt lät perfekt. så vi valde File-Export-Audio Mixdown och skulle göra arbetet till en wav-fil.

men när vi lyssnade på den sen efter så lät det inte lika bra längre. det knastrade jättehögt här och där i låten och så vill vi ju inte ha det.

nån som vet vad det kan bero på?

inställningarna efter File-Export-Audio Mixdown var:

Files ofv type: Wave file (.wav)

Coding: PCM /Uncompressed Waves

Attributes:

Channels: Mono

Resolution: 32 Bit (float)

Sample Rate: 44.100 kHz

Outputs: Bus 1 (Stereo)

Annons
Postat

Du hade nog volymen på mer än 0 db.

Gör en ny export med lägre volym, kolla på master volymen i Cubase så att det aldrig går över 0 db.

Lycka till.

Postat (redigerat)

Mixa ner på följande sätt:

Files ofv type: Wave file (.wav)

Coding: PCM /Uncompressed Waves

Attributes:

Channels: Stereo Interleaved

Resolution: 16 bit eller 24bit

Sample Rate: 44.100 kHz

Outputs: Bus 1 (Stereo)

tror att det ska funka nu!

Redigerat av Zando
Postat

Har du provat att spela upp filen i Cubase eller i något annat program?

Jag skulle nämligen tro att det beror på att den player du använder inte klarar att hantera 32-bit FP. Jag har fått klagomål om dist ibland när det gäller mina mictester - som det inte finns några distproblem med - och som ligger i 32-bit FP.

Postat

jag provade att spela upp den i flera program och det var samma problem där. men nu har jag löst det. jag ändrade ju resolution och från mono till stereo interleaved och då blev det bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.