Jump to content
Annons

Billig synt?

Steffeboy (oregistrerad)

Recommended Posts

Steffeboy (oregistrerad)
Postat

Halloy!

Jag håller på lite och gör egen musik, bara för skojs skull.

Tänkte köpa en billig billig synt för att kunna lägga lite "mattor".

Kan man köpa en billig Casio för en 500:-, har nämligen sett att man kan få en keyboard för det på bla. Teknikmagasinet.

Är ljuden okej? Tänkte mest använda mig av stråk, hammondljuden.

Svejs

Annons
Postat

bara den har midi-out så går det bra. Antagligen är den inte anslagskänslig, så du får hela tiden samma volym oavsett hur hårt du trycker på knappen. Olidligt om man vill spela något som kräver känsla.

Postat

Musikbörsen kränger keyboards för 1300 pix och uppåt. Enkla midiklaviaturer från ännu billigare och uppåt.

Själv spelar jag in mitt midi på en gammal Casiokeyboard jag köpte på Blocket (tips!) för 500 spänn. Den är precis "lika plastig" som en billig ny, men den är anslagskänslig. Det är faktiskt inte så dumt med en keyboard med inbyggd rytmsektion och högtalare o grejjer; det låter ju skit, men om man bara vill testa en idé eller harmis, så kan man testa den lite kvickt utan att dra igång datorn.

/Bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.