Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Jäpp! Gold låter svinbra även om det "bara" är 16-bit, så i stället för att uppgradera till Platinum (med den högre belastningen det blir med större samplingar), så kompletterade jag mitt Gold Complete med "Close mics" och "Surround mics", så att jag har tillgång till samma extra mickpositioner som i Platinum. Sitter och installerar för fullt eftersom det dök upp i dag. 😉

Jag funderade på den lösningen med ett tag, dels pga att det skulle vara billigare och dels för att jag har en C2D 2.4 som är uppskrämd till 2.75 Ghz och 4 gb ram just nu.

Känns som det skulle vara en idé att uppgradera till en i7 920 och 6 gb ram.

Det enda knusslet är ju Cubase, jag har en del pluggar än som är 32 bit endast, bla några från IK Multimedias T-Racks 3 och Ezdrummer som är den enda "trumpluggen" jag har för tillfället.

Men en snabbare burk mår man ju inte dåligt av... 🙂

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Postat
Har man bra reverb så är det inget problem. Men vem vill köra med 16bitars idag? Nu vet jag inte hur stor skillnaden mellan deras 16 och 24bit är?

Det är ju grymt skönt med 16-bitars samplingar, tar ju inte alls lika mycket plats och tar mycket mindre CPU/minne at processa.

Skall man göra popmusik duger det, men till riktigt dynamisk klassisk musik är ju kanske 24-bitar att föredra.

Bitdjupet påverkar väl främst dynamiken, samplingsfrekvensen är ju densamma.

//Joakim

• 1 månad senare...
Postat
Funkar kanon att köra i Garageband. 🙂

Stort tack för länken, grymt!

Sitter här med allt nyinstallerat på extern hårddisk (complete composers collection med vissa tillval)

Några uppkomna frågor. (Det fungerar nämligen inte)

Måste jag ha ett externt ljudkort förutom det som redan finns i Macen?

(Jag har den senaste macbook pro)

Har äntligen fått midin att röra på sig d v s att när jag startar f ex FAB four ser jag att det rör sig på tangentbordet

när jag spelar med keyboarden men jag hör inget ut.

Vill också få ut det i Garageband och följde ett förslag här på forumet men går bet redan tidigt då något "Play" inte ens finns som alternativ när jag ska browsa...

Någon som vet råd?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.