Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo!

Jag har importerat ett klipp som jag tänkte redigera lite i Pro Tools. När jag trycker på play så hör jag ljudet, men filmen spelas inte upp. Jag ser endast klippets första bild och där fastnar den, medan ljudet fortsätter att spelas.

Någon som vet vad felet kan vara?

Annons
Postat

OS? version?

filmformat?

Postat (redigerat)
OS? version?

filmformat?

Oj sorry. Mac OS X 10.5 Leopard.

Filmformatet är AVI.

Redigerat av Fryder
Postat

Hmm är du säker på att den är en 'avi'?

Öppna i QT, trcyk kringla-I - för att få fram info. Du ser antal bildrutor, etc.

Kan du spela upp filmen i QT?

Du kanske behöver konvertera filmen till .mov eller något annat.

Postat

Ber om ursäkt om du redan har kollat det, men...

I editfönstret får man bara upp några få nyckelrutor på videospåret. Du måste aktivera quickTime-fönstret för att spela upp videon (kommando-9 på det numeriska tangentbordet, kolla under windowmenyn).

Pröva annars att konvertera filmfilen till DV-format istället för AVI. AVI kan innehålla precis vad som helst och kan säkert vara nåt som inte QT genom pRo Tools stöder för att spela upp (DivX, Xvid eller liknande).

Postat

Jag är mycket tacksam för alla svar!

Jag har haft otroligt mycket för mig de senaste dagarna och har hunnit prova era tips.

Jag rapporterar mina resultat när jag har tid att kolla upp allt!

Tack åter igen! 🥰

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.