xmartinx (oregistrerad) Postat 4 januari 2005 Postat 4 januari 2005 Jag har försökt att köra FLstudio som plugg i Cubase men utan resultat. Det som händer är att när jag har ett midi spår med FL i cubase och trycker på play, då räknar FL in 4 slag innan den kommer igång, har provat med både song och pattern mode i FL, men det skiter sig varje gång... jag VILL kunna göra ett Beat eller en Loop i FL och spela upp skiten i cubase, UTAN att göra det till en .wav fil... 🙁
L.C Postat 4 januari 2005 Postat 4 januari 2005 Fyra slag... Kan det vara att metronomen är på i FL? Kolla på knapparna högst up. Vilka som lyser och inte lyser.
Linus Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Har du kollat så att inte Cubase har någon pre-roll på en takt?
Stinkey (oregistrerad) Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Har inte Cubase preroll på två takter? Jag kan ha fel men Cubasics har ialla fall det så.
Cloudsurfer Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Vad jag vet så går det inte att köra Cubase re-wire med Fl Studio. rätta mig om jag har fel
GeckoYamori Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Tror inte han kör med ReWire... Han använder FLStudio som VST plugg.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.