Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag kommer få händerna på en gammal eMac, med bl.a. 1 GB ram-minne, 40 GB hårddisk och 1GHz processor. Jag kommer använda en större extern hårddisk.

Jag vill väldigt, väldigt gärna använda den för att spela in och använda Logic. För Logic är det enda inspelningsprogrammet jag behärskar.

Så, vilken version av Logic hade funkat på den datorn?

Tack på förhand

/F

Annons
Postat
Jag kommer få händerna på en gammal eMac, med bl.a. 1 GB ram-minne, 40 GB hårddisk och 1GHz processor. Jag kommer använda en större extern hårddisk.

Jag vill väldigt, väldigt gärna använda den för att spela in och använda Logic. För Logic är det enda inspelningsprogrammet jag behärskar.

Så, vilken version av Logic hade funkat på den datorn?

Logic Pro 6 borde bli en bra variant för den. Rekommenderade systemkrav:

• Mac OS 10.2 or higher
  • 700-MHz or faster PowerPC G4 or G5 processor
  • 1 GB RAM
  • 500 MB of available disk space for installation

Postat
Logic Pro 6 borde bli en bra variant för den. Rekommenderade systemkrav:

• Mac OS 10.2 or higher
  • 700-MHz or faster PowerPC G4 or G5 processor
  • 1 GB RAM
  • 500 MB of available disk space for installation

Aha, okej. Tack. Säg att jag hade haft Logic 7.2 istället, vad hade hänt då? Högre latency eller?

Postat
Aha, okej. Tack. Säg att jag hade haft Logic 7.2 istället, vad hade hänt då? Högre latency eller?

Den kommer att funka helt ok också skulle jag tro. Helst vill den ha en dual-processor, och för vissa features krävs en G5 - men du får ju med lite fler roliga instrument på köpet. Latencyn bör inte skilja något i grundläget, men om du kör många tunga instrument och pluggar behöver du ställa upp den.

Postat

Logic 7 fungerade på min urgamla Powermac G4 uppgraderad till 1GHz (Sonnet encore tror jag) med 1Gb minne (och hela 14 Gb hårddisk) ☺️

/Johan

Postat

Jaha okej. Hm, låter ändå som om jag borde satsa på Logic 6. Sen gäller det att få tag på det också....suck....men tack för hjälpen iallafall! 😄

Postat
Jaha okej. Hm, låter ändå som om jag borde satsa på Logic 6. Sen gäller det att få tag på det också....suck....men tack för hjälpen iallafall! 😆

Fast 7:an är bra mycket bättre 😄

Gott nytt år,

Johan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.