Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Du ska koppla från preampen (som micken är kopplad till) till en av insert-ingångarna på ljudkortet. En ”insert” är egentligen till för att både skicka och ta tillbaka en signal så som exemplet i manualen visar (med t ex en kompressor, TLA-50 i detta fall…) men i ditt fall så vill du endast skicka till insert och detta sker via ”ring”-ledaren i en TRS (Tip Ring Sleeve)-kontakt. Tip-ledaren kommer inte att användas i ditt fall. Detta innebär givetvis att kopplingen blir obalanserad men detta är inte hela världen om kabeln inte är för lång och/eller dåligt skärmad.

Är en stereokabel en TRS kabel eller skall jag säga till grabbarna på affären imorgon att jag behöver en TRS kabel?

Tycker mig ha eventuellt sett en sådan kabel i något av rummen där jag har studion nu annars, befinner mig för tillfället i en gammal radiostudio.

Tusen tack för att du hjälper till och förklarar termer osv på ett sådant sätt som jag förstår. Jag kommer följa dina ord till punkt och pricka imorgon så återkommer jag om hur det gick!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.