Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett problem med cubase 4. Tycker om att testa de gratisvarianter av vsti plugins som finns. Ibland kommer det, när jag försöker ladda upp en plugin, via project - instrument track upp en dialogruta där det står att "this mixer configuration expected "soandso" to have output 1: Stereo,

The instrument currently has Output 1 mono

The instrument channel will be silent

Vad kan jag göra åt detta?

Tack på förhand.

Annons
Postat

Har läst svaren men kommer ingenvart. Dessa plugins har vad jag förstår en monoutgång och cubase vill inte spela upp dem. Varför inte?

Postat

Det är enklare att svara a eller b om man vet vad "soandso" heter på riktigt, för det är en enkel konfigurationsgrej av stereo eller mono-output när den där dialogen dyker upp.

Postat

Ladda in instrumentet i en VSTi-slot i stället för att använda instrumenttrack, så har du full koll på allt.

Sedan skapar du ett midispår där du ställer spårets output till ditt aktuella VSTi.

Outputen från ditt VSTi hamnar längre ut till höger i mixern och du kan panorera och lägga plugineffekter efter behag där. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.