Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som kan rekommerdera nåt extra reverb i rtas att köpa?? för det finns väl inte nåt gratis o man inte har fxpansion va??

Är inte så sugen på att skaffa det faktiskt för jag älskar fanimig begränsingen i att bara ha några få pluggar och lita på sina egna idéer och lära sig några grejer bra (...hyfsat) 😄

/ola

Annons
Postat

Första gången jag hörde Dverb så tänkte jag wöööw. Andra gången "snyggt", tredje gången "hmmm" och nu bläää. Den reverben gillar inte jag.

Waves har ju riktigt fantastiska pluggar. Rverb är klockren att arbeta med.

Kostar lite dock.

Postat

Själv tycker jag faktiskt Dverb funkar riktigt bra bara man har lite tålamod med det.

Använder det med jämna mellanrum trots att jag har tillgång till både wavesreverben + UA's uad-1.

Postat

D verb är ju tacksamt för den är inte så CPU krävande.

Waves är Rverb är guld, dock tycker jag IR1 spöar det mesta på markanaden.

(Men den kostar)

Vet inte vad du har för mic men D verb och ett av Pro tools egna delay ska inte behöva låta katt-skit. 😳

Pröva en delaytid på runt 300 ms och testa dej fram och lycka till!

Postat

Kör man Logic och har en bra burk (G5) måste man skaffa sig Spacedesigner....Ingår väl i Logicpaketet idag.....det absolut bästa mjkvarureverb jag nånsin kört....! Dock kräver det MKT burk, så man kör kanske inte så många såna reverb....ett par st får oftast räcka!

Postat
Nån som kan rekommerdera nåt extra reverb i rtas att köpa?? för det finns väl inte nåt gratis o man inte har fxpansion va??

Är inte så sugen på att skaffa det faktiskt för jag älskar fanimig begränsingen i att bara ha några få pluggar och lita på sina egna idéer och lära sig några grejer bra (...hyfsat) 😉

/ola

Om du inte tänkt att köpa någon riktigt dyrt reverb kanske det kan löna sig att lägga 800kr på Fxpasion vst-rtas och ladda hem och testa lite gretis reverb.

Postat

Ja det får nog bli fxpansion ändå... - känner bara mig själv, nu blir det mkt leka av och inte så mkt komponerat....!

/ola

HaraldS (oregistrerad)
Postat

Om du använder ett externt reverb, t.ex TC M300 för under 2000kr eller Lexicon i samma prisklass, och pluggar in det via S/PDIF får du ett reverb som är bättre än de flesta mjukvarureverb. Dessutom tar det inte mer cpu än vad ett auxspår kräver. Är inte säker på om det fungerar med Mbox men med 001 och 002.

Postat

Jag tycker inte heller att D-verb är så dåligt som alla säger, man får pilla lite. Dock låter ju de jag hört av de Ni andra räknar upp ofta fantastiskt bra. Jag vill bara slå ett slag för Waves Renaissance Reverb. Den är väl tänkt att härma lite varmare, analoga föregångare. Den är processorkrävande dock. Många bra, användbara presets att utgå ifrån också. Hamnar ofta på trummor och sång/kör. Gitarrer och annat jox brukar klara sig fin-fint med D-verb.

Kan det inte vara lite så också att D-verb sitter ju med från början. Efter ett tag så känner man igen soundet och börjar kanske tröttna litet? Jag uppfattar det som att tanken bakom D-verbet är att låta bra utan att ta för mycket processorkraft. Många av de andra Ni räknar upp här har ju flera möjligheter men slukar också en hel del kraft.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.