Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt peavey classic 60/60-slutsteg har börjat ge ifrån sig ett klingande ljud (lite som om man knäpper till ett vinglas) efter korta dämpade toner.

Jag har hört att det är ett tecken på att rören snart ger med sig, och med en knaper budget så undrar jag om någon har tips, länk till beskrivning eller dylikt till hur man själv byter rören?

tips om vart man köper rör/recensioner etc uppskattas också!

tack på förhand

Annons
Postat

Att byta rör är en smal sak men att justera biasen, vilket i många fall är nödvändigt, är desto svårare.

Har för mig att 6l6'or kräver biasjustering.

Postat

Det beror på konstruktionen om det går att ställa in biasen. Men byt rören, låter det helt kass kan det vara värt att kolla om du behöver ställa in biasen. Men det ska du inte behöva betala så många kronor för. Finns oxå beskrivet på nätet hur man gör. Men är du helt elektroniknovis borde du inte försöka själv.

Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.