Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Var det inte ett sÄnt du köpte?

Postat
Var det inte ett sÄnt du köpte?

Nej, det var deras Fast Track Ultra (usb 2), som jag Àr mycket nöjd med.

FrÄgar Ä brorsans rÀkning, men han har tÀnkt satsa mer professionellt, mer riktig studio.

DÄ slÀngde jag ur mig detta mÀrke.

Men det finns ju RME, Motu m.fl. alternativ...

Kanske man kan seriekoppla ett antal ProFire 2626?

Postat
Nej, det var deras Fast Track Ultra (usb 2), som jag Àr mycket nöjd med.

FrÄgar Ä brorsans rÀkning, men han har tÀnkt satsa mer professionellt, mer riktig studio.

DÄ slÀngde jag ur mig detta mÀrke.

Men det finns ju RME, Motu m.fl. alternativ...

Kanske man kan seriekoppla ett antal ProFire 2626?

HallÄ,

Jag har ett PF2626 som jag Àr förhÄllandevis nöjd med. För priset Àr det vÀl bra, men för mina behov dög inte micförstÀrkarna. SÄ kan det vara! Jag har haft en del problem att synkronisera det externt ocksÄ. Har aldrig prövat att köra flera sammanslaget; det man enkelt kan göra Àr ju att koppla ihop dem via ADAT. DÄ har man tre stycken ihopkopplade för 24 kanaler. Kör man Mac kan man göra en aggregerad enhet av flera enheter ocksÄ.

Om han ska satsa mer professionellt kan det kanske vara vÀrt att titta pÄ exempelvis Metric Halos 2882 ocksÄ.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

MOTU, Metric Halo eller RME skulle jag gÄ pÄ.

Av drifts skÀl. Om man nu skall ha kunder i studion sÄ skulle jag inte vilja ha krÄngel.

Redigerat av drloop
  • 5 mĂ„nader senare...
Postat

tjo!

jag lĂ„nar denna trĂ„d sĂ„ slipper jag skapa en till snarlik đŸ„°

har satt projekt "köpa ljudkort" i rullning och blicken har hamnat pÄ ett m-audio profire 2626.

nu undrar jag lite vad folk hÀr pÄ forumet har för erfarenheter av kortet?

ni kanske kan komma med tips pÄ nÄgot annat kort i prisklassen 4000 - 6000kr.

jag sitter med logic men har tankar pÄ att införskaffa mig pro tools ocksÄ.

sjunger gör jag inte. kanske att jag hjÀlper en kompis med inspelning av nÄgon lÄt. sÄ slipper dom spela in pÄ mobiltelefoner.

mickat akustisk gitarr och stÀrkare har hÀnt och antagligen kommer att hÀnda fler gÄnger.

annars sÄ har jag externa syntar och trummaskiner. sÄ hur funkar det med MIDI pÄ pf 2626? Àr det nÄgon form av Dsub adapter för MIDI eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.