Eric Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 Har ärvt, eller vad man ska säga, en Levin jazzgitarr från runt 40-talet och den har nog inte varit strängad på 10-15 år gissningsvis. Vad ska den här typen av gitarr ha för strängar egentligen? Det är ingen nylonsträngad gitarr alltså. Någon som har några spännande förslag?
Eric Postat 27 december 2009 Trådstartare Postat 27 december 2009 Nylonsträngar. kanske lite för spännande
laxlaxlax Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 (redigerat) Ah, läste "det är en nylonsträngad gitarr" och trodde det var ett jobb för captain obvious. Då har jag inget att tillföra. Men spontant, stålsträngar? Lycka till! Redigerat 27 december 2009 av laxlaxlax
Eric Postat 27 december 2009 Trådstartare Postat 27 december 2009 Ah, läste "det är en nylonsträngad gitarr" och trodde det var ett jobb för captain obvious. Då har jag inget att tillföra. Men spontant, stålsträngar? Lycka till! haha jo Tänkte mig om det var någon speciell typ av stålsträngar som man vanligtvis har på orkestergitarrer, lätta? brons? etc
Hastalavista Postat 27 december 2009 Postat 27 december 2009 haha joTänkte mig om det var någon speciell typ av stålsträngar som man vanligtvis har på orkestergitarrer, lätta? brons? etc Om det skall vara lätta brons eller ej vet jag ej, men tänk på att inte stränga med för feta saker. Här är länk till en Levin-sajt jag tycker du skall besöka. Roliga bilder samt att du kan få tillverkningsåret utifrån tillverkningsnummret. http://www.johaneliasson.com/under_sidor/levin.htm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.