Zauron_87 Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Hej var iväg och köpte ett sound blaster live kort satte in det i datorn och instalera drivers ljudet funkar as bra men när jag jopplar in guitaren i kortet det svarta utaget midi ellr vad det heter så får jag inge ljud i cubase ellr windows ellr i guitar rig har kollat så inte ljudet är av i options i windows men det är på har varit på att fibbla lite med inställningar på guitar rig men det händer inget nu står det programet svarat inte om jag försöker ändra nått igen plz snällla skicka tipps vad ja kan göra lite brodis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 3 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2005 Snälla någon som vet ellr vad det kan va Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 3 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2005 asså ska inte guran sitta i det svarta utaget, jag får inge ljud från guran vad kan det va ???? plz svara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Eeeheeee..... Sen när kopplar man gura i midi?!?!? 😄 Såvida du inte har en MidiGuitar 🙂 Annars ska den sitta i LineIn Sen kan du börja med att slänga in kx Projects Drivisar... annars har du problem.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zauron_87 Postat 3 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 3 januari 2005 ahh nu har jag ljud på guran i alla fall och jag har installerat det där du sa men nu är det ett annat problem om någon kan svara plz jag har ljud i guran men när jag recordar blir det inget i cubase kanske gör fel add audio track ellr ska jag ställa in någon inställning först ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 januari 2005 Dela Postat 3 januari 2005 Kom igen nu. Läs Cubasemanualen. Där finns vägledning för inställningar & hur du ska koppla ditt ljudkort rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
David Postat 4 januari 2005 Dela Postat 4 januari 2005 Läs manualen och grunderna för hur man kopplar in sitt instrument till ljudkortet. sen kan det ju vara bra å köpa ett nytt ljudkort om du tänkt hålla på med musik på datorn. soundblaster live är ju inte mycket att ha i sånna här sammahang. köp ett billig M-audio kort och nån billig mixer så har du ju lite å pula med iaf. /David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.