Torre Postat 3 januari 2005 Postat 3 januari 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Ännu ej bestämt ARTIST: Per and the bristols GENRE: Pop typ LÅTLÄNGD: 3:55 KOMPOSITÖR: Per Johansson PRODUCENT: Staffan Bridal(det e jag) INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,68 mb STATUS: Inspelad och referenser krävs LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Första gången jag producerar nån annan. Killen kom med en låt med bara kompgura och sång och jag och brorsan kirrade resten. Jepp, jag känner att solot behöver slipas, ska göras men fixar sen. Please, behöver lite kommentarer om vad som ska ändras och så. Redigerat 4 januari 2005 av Torre
slaptap Postat 4 januari 2005 Postat 4 januari 2005 (redigerat) Får först lite 60-talsvibbar när jag hör enbart gitarr/sång. Mysigt. Andragitarren och basen som kommer in vid 1:06 till 1:26 hade jag nog lyft ut. Man kan gott njuta av enbart gitarr/sång lite längre. "Trycket vid 1:47 är befriande men sången borde fortsätta istället för gitarrsolot. Vid 2.35 går luften ur tyckte jag. Hade nog upprepat "trycket" där och lagt in gitarrsolot där istället. Och orgeln vid 2:50 har jag svårt för. Hade nog valt att sluta låten efter gitarrsolot. 😉 Redigerat 4 januari 2005 av slaptap
Torre Postat 4 januari 2005 Trådstartare Postat 4 januari 2005 Tack för tipsen 😛, ja orgeln tycker jag ska bort men inte de två andra men nu när jag fått det bekräftat så 😉 Mm kan hålla med dig om att det sista känns lite halvfattigt gentemot solots kraft eller vad man ska säga. En platsbytning skulle kanske vara lösningen. Får konferera med låtskrivaren.
Mattias M (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Jag tycker nog att gitarren som kommer 1:06 inte ska tas bort eftersom det gärna får hända något där. Däremot tycker jag att den kan sänkas lite för att inte sticka ut så mkt som den gör i nuläget. Basen ligger kvar. Låter bra annars 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.