Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

dog.gif

Bakgrund och tes:

Enligt en djupt inspelningskunnig vän har man benägenhet att släppa ut mer eller mindre luft på vänster eller höger sida av sin mun när man sjunger. Det kanske beror på hur man är van att använda sina muskler i käften, hur tungan och läpparna ligger. Ett enkelt sätt att mäta vilken sida man har sin läggning åt är att säga HARRRR som en pirat. Den sida man drar upp är den sida luften kommer ut och vid inspelning innebär det mer eller mindre luft.

Vanligtvis mickar man upp sin käft framifrån men det kanske är dags att beakta höger-vänster-spektrumet också, om man vill kunna reglera mer eller mindre luft.

Så, jag ber alla med lite experimentlusta att testa det här och hjälpa till att se om pirattricket stämmer.

Stämmer det på alla, stämmer det på några, stämmer det på ingen?

Vissa säger YARRRR. Inspirationsvideo om man har problem med piratljuden:

Annons
Postat

När jag säger HARRR så öppnar sig munnen helt rakt. Däremot när jag gör ett patetiskt försök till att le så glider vänster mungipa uppåt.

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.