Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

För någon vecka sedan så stötte jag på ett väldigt irriterande problem, jag kan inte minimera eller öppna andra fönster i Cubase 5. Om jag spelar upp projektet och byter till ett annat fönster så hela Cubase minimeras / ej är aktivt så slutar den spela upp. Lika så när jag ska spela in så slutar den spela in och det som man spelades in innan man byter fönster tas bort.

Har jag lyckats ändra någon inställning eller liknande? i Cubase SX3 fungerar allt som det ska.

God jul!

Timmie

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har för du först och främst sett till att du har senaste drivisarna till ditt ljudkort? Om något slutar spelas in så kan det bero på ljudkortet. Det är så med Cubase att om du mininerar allt och öppnar annat så går det inte spela upp. Nu har jag bara Cubase studio4. Men det är så om jag startar Cubase och laddar ett projekt där jag redan har monitor on och öppnar t ex det här forumets sida och låter bli förstora upp Cubase när den ligger där och blinkar går det lira gura men om jag förstorar den och förminskar den igen, ja då går det inte längre lira. När jag installerade version 1.0 för Cubase Studio4 däremot, då gick det förminska och förstora utan problem och det spelade upp allt ändå. Mycket märkligt.

Redigerat av DieHard
Postat

Det ligger en inställning som heter "Release ASIO-driver" eller liknande där du ändrar ljudkortsinställningar. Är den ibockad släpper Cubase ljudkortets drivrutiner när du minimerar eller aktiverar ett annat fönster. Du vill alltså bocka av den 😛

God jul!

Postat
Det ligger en inställning som heter "Release ASIO-driver" eller liknande där du ändrar ljudkortsinställningar. Är den ibockad släpper Cubase ljudkortets drivrutiner när du minimerar eller aktiverar ett annat fönster. Du vill alltså bocka av den 🙂

God jul!

Det var där felet var. Tack så mycket!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.