allanidalen Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 Vi är två gitarrister, 22 och 23 år gamla. En av oss ska flytta till Linköping i Januari, den andra kommer senare, och söker främst en trummis, basist och keyboardist, men hör gärna av dig om du är sångare också. Bandet (Left Behind) består just nu bara av vi två och en sångare, som vi mest har samarbete med över nätet. Vi har skrivit mycket material och tror verkligen på det vi gör. Musikaliskt är en av oss mest en låtskrivare som har öra för arrangering och har hyfsad koll på mixning och sånt skit, medan den andra är ytterst teknisk gitarrist. Vi har båda två koll på keyboard/piano, trummor, bas och sång men har ibland för begränsade färdigheter och givetvis älskar vi känslan av att spela i band istället för att bara vara två personer som spelar allt i en studio. Vi är osignade ännu, men har kontakt med ett intresserat skivbolag men vi vill helst vara ett komplett band innan. Vi söker dig som åtminstone har några år på ditt instrument, eftersom vissa passager i vårt material kan vara krävande, men det viktigaste är att du brinner till 110% för musiken och passar in på det personliga planet. Du behöver inte skriva eget material, då vi skriver tillräckligt, men vi hindrar dig inte heller. Vi spelar gärna dina låtar och vårt material är givetvis öppet för förslag på förbättringar. Vi möter varandra genremässigt, helt enkelt 😄 Har mest bara halvfärdigt demomaterial, omixat och utan sång, som kan skickas vid intresse. Hoppas vi hörs! PS! Jag fattar inte hur jag har lyckats skriva så jag låter så sjukt tråkig, men hoppas du njöt av läsningen 😄
allanidalen Postat 22 december 2009 Trådstartare Postat 22 december 2009 Glömde ju skriva lite referenser... Masterplan Evergrey Kamelot Symphony X Edguy Avantasia Helloween Dream Theater Gotthard Circus Maximus Angra Sixx: AM Aerosmith Jorney Bon Jovi Bryan Adams Chicago Mötley Crüe Filmmusik etc.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.