Jump to content
Annons

Forumet börjar med annonser


Björn Olsberg

Recommended Posts

Något som är irriterande dock är att svarstiden på a.as-eu.falkag.net (som just denna banner ligger på) är ibland lång. Och det verkar som om resten av sidan väntar på detta innan den laddas.

Redigerat av laslo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

mozilla firefox ser till att du inte får upp popups överhuvudtaget (explorer med med SP2 om jag inte har helt fel) men firefox är fint. går ju att aktivera popups för specifika sidor också.

Firefox finns alltid med på skivan som följer med månadens nummer av Studio. Eller hämta från hemsidan. (HAH! Fick in lite reklam i ett inlägg om hur man blir av med reklam. Najs!)

Link to comment
Dela på andra sajter

mozilla firefox ser till att du inte får upp popups överhuvudtaget (explorer med med SP2 om jag inte har helt fel) men firefox är fint. går ju att aktivera popups för specifika sidor också.

Japp, IE6 SP2 sköter det fint. Likaså Google Toolbar, vilken man inte klarar sig utan. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

mozilla firefox ser till att du inte får upp popups överhuvudtaget (explorer med med SP2 om jag inte har helt fel) men firefox är fint. går ju att aktivera popups för specifika sidor också.

Japp, IE6 SP2 sköter det fint. Likaså Google Toolbar, vilken man inte klarar sig utan. 🙂

Firefox har iof bara ett google sökfält, men det räcker. Snyggare dessutom. 😄

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Och det verkar som om resten av sidan väntar på detta innan den laddas.

Aha, kan ju ha något att göra med den seghet jag har märkt sedan annonserna kom. Löste det dock genom att ställa upp IE:s säkerhet på högsta nivån. Verkar inte förlora allt för mycket funktionalitet och sidorna laddas lika fort som förut igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

har den där snitsiga dattamonitorn varit med i bannret innan också? och så känns det som att färgen på bannret har blivit lite annorlunda? lite grön/blå-are?

Den kom väll till när de såg hur färgerna skar sig så otroligt så man nästan blev blind. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Klickar man på den här länken kommer man till en sida som gör reklam för att sabotera reklam...... 😎

Hur fan kan de lyckas hålla sin reklam om reklamsabotage fri från sabotage??? 🙂

Världen blir fanimej mer och mer skruvad....

Link to comment
Dela på andra sajter

det är väl bra att det finns en motpol till all reklam för onödiga produkter

Jag vet att du inte är det du menar, men vill ändå säga att reklam på detta forum naturligtvis kommer ha med musikskapande att göra och vara relevant för ämnet.

Eller är det någon som har emot att Cosmos söker låtskrivare/producenter? 😉

Jag vet att här på forumet finns flera som är kvalificerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är väl bra att det finns en motpol till all reklam för onödiga produkter som propagerar för att man ska slippa skiten!?

go reklamsabotage!

Visst!

Jätteskönt att någon tar ansvar för mig och bekämpar reklam som är skit och dessutom talar om för mig vilka produkter som är onödiga för mig och min familj. Tyvärr tycker jag inte att det räcker, starta även underavdelningen "musiksabotage" som bekämpar all musik som är dålig. Eller varför inte skitfilms-sabbarna, som sprejar ner alla dåliga filmer. När jag tänker på saken så finns det en drös med onödiga böcker förresten, som man skulle kunna bränna på bål!

Precis som jag kan bli förbannad på dålig reklam, kan jag bli förbannad på beskäftiga människor som ska tala om för mig vad som är dålig reklam, vilka produkter jag minsann inte behöver, eller dåliga filmer, eller dålig musik, eller dåliga människor, eller dålig religion eller andra rent subjektiva uppfattningar vilken färg, form eller innehåll saker ska ha. Vad är skillnaden mot att säga till en människa att "det här är dålig reklam lilla du, dessutom behöver du inte de här grejjerna serru!" mot att säga att "den här boken, den propagerar för fel saker, den måste du lägga här på bålet nu!"

Eller innehar reklamen en speciell särställning bland åsiktspoliserna bakom sidan? Hur ska man lita på att det stannar vid reklam. Har man för övrigt gjort en oomkullrunkelig defintion av begreppet reklam, så man håller sig strikt inom sitt bekämpningsområde?

Visst är det skit att några ska pådyvla oss dålig reklam, men det är ännu mera skit om en liten klick halvkriminella (en del av det som föreslås i sajten är såväl egenmäktigt förfarande som förstörelse av annans egendom) ska få ta saken i egna händer för att ändra på det som vårt demokratiska samhälle ändå anser vara enligt tingens ordning? Vad blir då nästa steg när all reklam är enligt "reklamsabotages" allsmäktiga åsikt? Böcker, TV-program, frisyrer?

Nej, löp linan ut, dra på er brunskjortorna och tala om för folk vad som gäller! De som inte förstår kan man koncentrera i läger tills de förstår bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så att några låtar från forumet/festivalen spelats upp för annonsören?  🙁

Inte av oss och inte som jag känner till. Har de hört något så har de varit inne och lyssnat själva, precis som det står precis vem som helst fritt att lyssna.

Lite allmänt som inte ska ses som svar till brojd:

Jag håller i mångt och mycket med Roffe i inlägget ovan. Det är alldeles för lätt att bli konspiratorisk så fort ord som reklam på nätet, Microsoft och USA nämns i något som helst sammanhang. Utgångspunkten är direkt negativ utan eftertanke.

Vi lägger inte energi på att spionera, ha fula baktankar eller spela med dolda kort. Vi är öppna med vad vi gör, kämpar för att göra det bra och ser till att det ska komma så många som möjligt till godo - och vill väl. Därför har vi heller inte reklam för porrsajter här, precis som vil aldrig någonsin skulle tillåta porreklam i tidningen.

Utan att nämna namn, men vad tror ni om oss?

Den som störs så mycket av att det finns reklam på sajten (och som är så aktivt ointresserad av att vilja se att Cosmos söker låtskrivare och producenter) får självklart blockera annonserna. Personligen tycker jag det innebär mer jobb än att se sidan som den är. Ingen har under tidningens existens någonsin klagat på att vi har annonser på www.studio.se.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att problemet är att genom att lägga reklam på sidan minskar steget till reklamfinansierade tester & artiklar som givetvis influerar författaren till den vilket givetvis inte är bra för förtroendet från läsarna. Steget är mindre till att låta delar av forumet bli "vinklade annonsplatser" för företag och deras produkter.

Själv tror jag inte det är någon fara, men jag håller ett getöga öppet 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att problemet är att genom att lägga reklam på sidan minskar steget till reklamfinansierade tester & artiklar som givetvis influerar författaren till den vilket givetvis inte är bra för förtroendet från läsarna. Steget är mindre till att låta delar av forumet bli "vinklade annonsplatser" för företag och deras produkter.

Själv tror jag inte det är någon fara, men jag håller ett getöga öppet 🙁

Hur ska du finansiera en tidning utan reklam utan att den blir snordyr?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag antar att problemet är att genom att lägga reklam på sidan minskar steget till reklamfinansierade tester & artiklar

Om det inte fanns ett sätt att hantera detta, skulle det heller inte finnas något som kallas journalistik. Detta ingår om man läser Grundkurs 1A på någon journalistutbildning och vi är mycket angelägna om att inte låta våra omdömen påverkas huruvuda ett företag annonserar i tidningen eller ej.

Som du säger, vi skulle snabbt förlora förtroendet.

Då skulle jag säga att problemen är större här på forumen, annonserna helt undantagna. För hur vet du verkligen att den som svarar på din fråga inte svarar i egenskap av återförsäljare? Visst, vi har det i våra regler att ÅF, distributörer och tillverkare ska ha en signatur som tydligt visar vem man är så att alla har en chans att bedöma inlägg, men hur ska du _veta_?

Det kan vi inte kontrollera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte klarar av nutidens reklamflöde eller om man ständigt är orolig för att manipuleras av sponsrad media, då har man nog vuxit upp i fel århundrande. Tough shit!

Jag kan förstå om min farmor skulle gnälla, hon kanske förväntar sig att det som är på "teve å i tidningen" är någorlunda oförvanskad sanning... men klipska studionördar som vi borde väl veta bättre och vara lite mer streetsmarta kan man tycka.....

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu roffe du var en helfestlig kille du, jag anser inte att man ska tala om för folk vad som gäller, det är därför jag är för reklamsabotage.

kan man köpa en reklamblockerare av ChorioN så slår jag nog till,eller så piratkopierar jag den. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår faktiskt inte alls meningen med att klaga på reklamplatsen?

Sålänge den gör bra för forumets kvarlevnad så är jag glad 😄

släpp kylskåpet och lägg energin på att skapa musik och och byta idéer med varandra istället 🙂

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu roffe du var en helfestlig kille du, jag anser inte att man ska tala om för folk vad som gäller, det är därför jag är för reklamsabotage.

haha 😄 Genom reklamsabotage talar du ju verkligen om för folk vad som gäller. Ditt inlägg var dagens mest inkonsekventa. Grattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu roffe du var en helfestlig kille du, jag anser inte att man ska tala om för folk vad som gäller, det är därför jag är för reklamsabotage.

🙂

Jag ÄR helfestlig, så frågan är om ditt inlägg är att betrakta som reklam för mig? Isåfall lär inte ditt inlägg ligga kvar länge till innan "Reklamsabotage" hackar sig in och ändrar inlägget till " Jadu roffe du var XXXXXXX XXXXXXX" De tar förmodligen bort "kille" också eftersom det kan anses vara någon form av reklam för...ja, killar typ, eller nåt i den stilen iallfall.

En annan sak jag funderar på, om du nu skulle sätta ihop en dunderhit, hur ska världen få reda på det? För du får ju inte göra reklam för den, det förstår du väl?

Jag tror reklamsabotage ser allvarligt på alla kapitalhungriga ungdomar som gör reklam för sig i demoforumet här. (se själv hur arga de är) 🙂🙂🙂

Jag tror dessutom de är ganska pissed-off eftersom du gjorde reklam för dem i länken tidigare. 😠😠😠

Hå hå ja ja, var ska detta sluta 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

roffeboy det hela började som ironi från min sida, när jag just gjorde reklam för reklamsabotage. Det finns vissa reklamer som man självklart kan acceptera, men det hela går till överdrift och du överreagerar verkligen. Skärp till dig nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...