Jump to content
Annons

Forumet börjar med annonser


Björn Olsberg

Recommended Posts

God fortsättning till det nya året önskar vi på Studio-redaktionen!

Sedan i förmiddags innehåller forumet en annons för att finansiera servern och linan vi använder. Det är dock den enda annonsplats som kommer ligga på forumet.

Några återförsäljare, distributörer och tillverkare har använt nyhetsfunktionen för att annonsera nya produkter eller tjänster och det kommer vi tills vidare fortsätta tillåta.

Grundregeln är i dessa lägen är att alla som representerar något av dessa led ska ha en signatur som talar om för andra medlemmar om vem man är och vad man representerar.

På det viset får vi ett ärligt forum som ger alla en chans att bedöma inläggen själva.

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmm... Annonsering brukar inte leda till bra saker...

Fast det enda negativa jag ser med det just nu är att färgerna skär sig så otroligt. 🙂

🙂 Ja, vackert är det inte..

Så länge man slipper popup och annat så är det ju helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ för de som inte vill se annonserna 🙂

Välj "Invision Power Board" som skin i Board Settings och annonserna syns inte.

Märkte det av en slump när jag loggade ut. Då tog jag en titt på annonsen och tyckte det såg bra ut. Intressant annons också... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja! Nej, jag ser lika gärna annonser här på forumet som i tidningen.

Så länge som annonsörerna har någon koppling till musiker eller studiofolk och det inte dyker upp popups om bantningsmedel och Bamseprenumerationer 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra för mig, fula färger dock. Men å andra sidan retar det ögat tillräckligt för att man ska kolla på det. Håller även med tidigare talare, sålänge det inte stör forumets vardagliga lunk med frågor om ljudkort och panorering i Cubase så stör det mig inte nånstans. Dessutom så kan ju en del av annonserna vara riktigt intressanta. Forumet måste ju hållas vid liv på något sätt, och är det annonser som ska till, så kör på. Gott mos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man är immun mot banners - så länge de inte poppar upp. När jag tänker efter så egentligen märkte jag nog att det dykt upp en banner, men jag reflekterade inte över den. Tänkte inte på att den tillkommit och än mindre såg jag vad där stod.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

De enda popup-rutor som kommer finnas här är de som säger att man har ett personligt meddelande som väntar. Och den funktionen går att stänga av under "Min kontrollpanel" - klicka på "Board Settings" och säg nej till frågan "Do you wish to get a pop up notification when you get a new private message?"

Link to comment
Dela på andra sajter

De enda popup-rutor som kommer finnas här är de som säger att man har ett personligt meddelande som väntar. Och den funktionen går att stänga av under "Min kontrollpanel" - klicka på "Board Settings" och säg nej till frågan "Do you wish to get a pop up notification when you get a new private message?"

bra detl... sj gillar jag det att det kommer upp när man har PM men det e jag det.,!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wey!

Gör det ni behöver för att hålla sidan vid liv så nöjer jag mig gött och väl! 😉

Förresten, nu när en sån här topic är uppe redan kanske jag kan passa på och kasta in en fråga angående banners och sånt. Jag håller själv på med en del sidor och funderar också på att lira upp nån banner så man kan få lite bagis att lägga på webhotell och domännamn och sådant. Dom som ska ha sidorna är ju så jädrans snåla de.. 😛 tacksam för tips om vart man får tag på banners eller ja hur man nu gör!

______________

tackar / jake

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med företag som kan tänkas vara intresserade av att synas på din sajt och ge ett pris för att finnas där. Inledningsvis kanske det är enklast att ge dem ett pris för en given tid. Annonsen lägger du in på samma sätt som en vanlig bild, om du inte vill ha detaljerad information om hur många som har klickat på den. I ett sådant läge kan du länka annonsen till ett skript som räknar träffar och sedan dirigerar om till rätt sida hos annonsören.

I förlängningen om väldigt många är intresserade att annonsera på din sajt, så kan rotation av annonserna vara intressant. Även automatisk annonshantering som byter annonser vid givna tidpunkter. Då bör du skaffa ett annonshanteringssystem eller ta kontakt med någon av de byråer som har hand om detta - ex Falk AG, Tradedoubler, Mediaplex. Här finns massor - kolla på vilka stora svenska sajter använder.

Link to comment
Dela på andra sajter

En utveckling av mitt första inlägg som talade om finansiering av forumet:

Vi har inte pengar att bedriva verksamhet som går med förlust (några ekonomer gillar att kalla det välgörenhet). Tvärtom vill vi hitta möjligheter att blicka framåt och satsa på fler tjänster som rör musik och utveckla exempelvis webben (som detta forum). Då behövs pengar.

Och jag föredrar att även titta långt fram. Moget eller inte, jag är fortfarande övertygad om att det är bra för både tidningen och dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Bättre att annonsörerna betalar än jag. Med tanke på all reklam som finns runt oss är ju detta piss i Mississippi. Go Oldsberg!

( Jag förstår att konsumenterna alltid betalar i slutänden men ändå. Det känns inte lika direkt. Samma sak som med skatten; vem fan bryr sig om hur mycket man tjänar före skatt?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte pengar att bedriva verksamhet som går med förlust (några ekonomer gillar att kalla det välgörenhet). Tvärtom vill vi hitta möjligheter att blicka framåt och satsa på fler tjänster som rör musik och utveckla exempelvis webben (som detta forum). Då behövs pengar.

Forumet är definitivt inte välgörenhet. Ni tjänar massor av indirekta pengar och cred på att ha ett levande forum. Många är de som hört talas om tidningen genom internet, och många äro dom som köpt tidningen efter det.

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

En utveckling av mitt första inlägg som talade om finansiering av forumet:

Vi har inte pengar att bedriva verksamhet som går med förlust (några ekonomer gillar att kalla det välgörenhet). Tvärtom vill vi hitta möjligheter att blicka framåt och satsa på fler tjänster som rör musik och utveckla exempelvis webben (som detta forum). Då behövs pengar.

Och jag föredrar att även titta långt fram. Moget eller inte, jag är fortfarande övertygad om att det är bra för både tidningen och dig.

Touché Olsberg, touché

Edit:jag stavar illa

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, jag tror dom flesta skriver under på att reklam ofta är djävulskt IRRITERANDE! Om det sen är Via-reklam var femte minut som klipper sönder Gudfadern på Femman, eller om det är Stallones jävla tjatande om Marlboro i nån sponsrad rulle, eller om det är tolvkilostravarna i brevlådan med reklam för kallingar, eller om det är pop-ups eller spyware med nån jävla "My search..". Hugaligen, trött blir man ju onekligen....

MEN däremot har jag svårt att förstå dom som ser rött bara ordet reklam och annonsering nämns; "ruttet samhälle", "djävulens påfund", "feta direktörers utkrämande av gruvarbetaren" är vanliga kommentarer. Håller jag inte alls med om. Såvida man inte vill avskaffa hela marknadsekonomin förstås.

Men låt oss leka med den tanken - även i ett samhälle utan några som helst vinstintressen så tror jag säkert att det alltid kommer att finnas någonting som motiverar tomatförsäljaren på torget att putsa just sina tomater lite grann för att dom som köper/blir tilldelade grönsaker förhoppningsvis ska välja hans stånd (😉)istället för grannförsäljarens inte alls lika skinande tomater.

Och där är vi.....banners och Via-direkt är ju egentligen ingenting annat än högteknologiskt (nåja) putsande av tomaterna.

Gadämnit vilket snustorrt inlägg 😆 . Märks det att man är tillbaka på kontoret igen eller va? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

har den där snitsiga dattamonitorn varit med i bannret innan också? och så känns det som att färgen på bannret har blivit lite annorlunda? lite grön/blå-are?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...