Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag ska försöka uttrycka mig kort och enkelt:

Jag har köpt en behringer intelligate (vanlig gate) och en behringer virtaulizer (chorus, reverb, delay.....).

Dessa har jag tänkt använda till min dual rectifier-stärk. Först kopplade jag gaten till fx-loopen och vred mix på 100%, spelade ett tag och konstaterade att den funkade kanon.

Gjorde samma sak med virtualizern, fast måste då vrida mix till ca 30-50% (beroende på hur mycket effekt man vill ha) eftersom att det annars enbart kommer reverb (ingen ren signal) genom högtalaren.

Problemet är alltså att kunna använda både virtualizern + gaten samtidigt, eftersom att det inte går igenom någon ren signal genom virtualizern, enbart effekterna.

Att koppla gaten mellan gitarren och stärken blir inte bra, den skär bort för mycket av gitarren och går inte att ställa känsligare.

Det är alltså såhär jag skulle vilja ha det: gitarr->stärk->(send)gate->virtalizer(return)->högtalarlåda.

Om det gått att ställa mix på virtualizern, så den släpper igenom lite ren signal hade det varit löst.

Finns det någon som vet hur jag ska lösa detta på bästa sätt måntro? 😄 Är ganska ny på det här med just rackar, hoppas ni förstår. Tack.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.