Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har precis fått igång mitt cubase studio 5 och har installerat ezdrummer. Det går fint att lyssna på looparna men jag tillåts inte att dra ner de på spåret. När jag försöker får jag bara upp symbolen: rund ring och med ett streck diagonalt igenom. Detta har inte varit några problem då jag hade det på mitt tidigare cubase. Någon som har några ideer om vad det kan vara?

Använder ett m-audio fast track pro ljudkort som har krånglat lite i och med nya drivrutiner till windows 7. Jag får bland annat upp felmeddelandet "The ASIO sample rate is not supported by one of the usb interfaces! Please check with your sync settings in Control Panel" men det borde väl inte ha så mycket med det att göra?

Annons
Postat
Hej!

Har precis fått igång mitt cubase studio 5 och har installerat ezdrummer. Det går fint att lyssna på looparna men jag tillåts inte att dra ner de på spåret. När jag försöker får jag bara upp symbolen: rund ring och med ett streck diagonalt igenom. Detta har inte varit några problem då jag hade det på mitt tidigare cubase. Någon som har några ideer om vad det kan vara?

Använder ett m-audio fast track pro ljudkort som har krånglat lite i och med nya drivrutiner till windows 7. Jag får bland annat upp felmeddelandet "The ASIO sample rate is not supported by one of the usb interfaces! Please check with your sync settings in Control Panel" men det borde väl inte ha så mycket med det att göra?

Låter ju jätteskumt.

Och du drar ner midiinformationen på ett MIDIspår?

Testa annars att dra ner MIDIinformationen någon annan stans där det inte finns ett spår, med audiofiler frågar då iallafall cubase om du vill skapa ett nytt spår för den informationen, vet ej hur det är med MIDI dock, testa.

Postat

Har du uppdaterat ezdrummer och Cubase?

Jag hade problem förut med att kunna bara droppa midifiler i ETT instrumentspår utan att det skapades ett nytt men fick det att funka till sist.

Men nu i femman, jag hade Studio 4 förut, så ska det funka rakt av men har för mig att det fanns någon uppdatering antingen till ez eller cubase som ger en förbättring...om du nu inte redan gjort det.

Postat
Låter ju jätteskumt.

Och du drar ner midiinformationen på ett MIDIspår?

Testa annars att dra ner MIDIinformationen någon annan stans där det inte finns ett spår, med audiofiler frågar då iallafall cubase om du vill skapa ett nytt spår för den informationen, vet ej hur det är med MIDI dock, testa.

Jepp, drar ner det i midispår, har provat att dra det där det inte finns nått spår men det går inte. Symbolen dyker upp så fort jag tar tag i ett midispår i ezdr.

Postat
Har du uppdaterat ezdrummer och Cubase?

Jag hade problem förut med att kunna bara droppa midifiler i ETT instrumentspår utan att det skapades ett nytt men fick det att funka till sist.

Men nu i femman, jag hade Studio 4 förut, så ska det funka rakt av men har för mig att det fanns någon uppdatering antingen till ez eller cubase som ger en förbättring...om du nu inte redan gjort det.

Har inte kollat uppdateringar men ska kolla det. Men har på känn att det är något. Kan det vara någon inställning nånstans jag missat?

Postat

För mig funkade det utan att ändra något har jag för mig...

Men kolla i MIDI och sen Add to instrumenttrack eller nåt, i den menyn...fippla lite där så ska det nog funka.

Men uppdatera först.

Postat

har för mig att detta är lösningen-http://www.obedia.com/blog/index.php/2008/11/20/drag-and-drop-issues-with-cubase-4/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.