Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fått tillfälle att köpa en 160SL för ett bra pris. Vad säger ni som har använt den?

Jag behöver den främst till att tracka gitarr/bas och sång efter en avalon ad2022. Hade varit kul om den fungerade som buscomp också. Börjar ni efter den beskrivningen genast tänka på en annan kompressor som skulle klara jobbet bättre får ni gärna koma med förslag.

Erik.

Annons
Postat (redigerat)

Har övervägt alla tre:) BC1 hade jag lätt köpt till buskomprimering, men jag har fått intrycket av att den inte är optimal till att tracka med. Man kan inte ha för få distressorer, sådana kommer jag att köpa utöver i vilket fall. Tyvärr blir en stereodistressor för dyr för tillfället. LA3 i stereo blir också för dyrt för tillfället, men jag håller absolut med om dessa två. Det kommer att finnas i min studio om framtiden vill mig väl.

EDIT: För att förtydliga varför BC1 kan bli problematisk måste jag säga att jag vill ha dual mono. Har ju Avalon ad2022, och vill bygga på samma kedje-tänk.

Redigerat av ErikP120

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.