SirThoms Postat 21 december 2009 Dela Postat 21 december 2009 Hej, jag får inte till det när jag ska quantiza. Bifogar bilder på vad som går snett. Kan ta det steg för steg hur jag gör: 1. Går in i Hitpoints och ställer in ett bra värde. 2. Audio/realtime processing/create warp tabs from hitpoints 3. audio/realtime processing/quantize audio Men då hamnar allt snett som ni ser på bilderna och jag har ingen aning om varför, någon?? Tacksam för hjälp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SirThoms Postat 22 december 2009 Trådstartare Dela Postat 22 december 2009 Ingen?? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SirThoms Postat 28 december 2009 Trådstartare Dela Postat 28 december 2009 Är det verkligen ingen som stött på detta? Kom igen nu =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 28 december 2009 Dela Postat 28 december 2009 Jag skulle med vilja bli lite bättre på detta, jag har ASK:s Cubase 4 Tutorial DVD:er hemma, alla 3 men har inte haft ro att titta igenom alla ÄN fast jag köpte dem för ett bra tag sen. Finns nog lite info i dem där. Kollat youtube? Lär ju finnas exempel där, eller googla på det. Vet inte vad du vill göra riktigt, antar att du vill ha varje plupp på kanske åttondelar eller fjärdedelar eller nåt...? Om du tar slice and close då, funkar inte det för stunden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ake Postat 28 december 2009 Dela Postat 28 december 2009 http://www.soundonsound.com/sos/jan09/arti...setech_0109.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 29 december 2009 Dela Postat 29 december 2009 http://www.soundonsound.com/sos/jan09/arti...setech_0109.htm Tackar! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SirThoms Postat 29 december 2009 Trådstartare Dela Postat 29 december 2009 Jag skulle med vilja bli lite bättre på detta, jag har ASK:s Cubase 4 Tutorial DVD:er hemma, alla 3 men har inte haft ro att titta igenom alla ÄN fast jag köpte dem för ett bra tag sen. Finns nog lite info i dem där.Kollat youtube? Lär ju finnas exempel där, eller googla på det. Vet inte vad du vill göra riktigt, antar att du vill ha varje plupp på kanske åttondelar eller fjärdedelar eller nåt...? Om du tar slice and close då, funkar inte det för stunden? Jag vill bara tighta till det, ska vara som det är men exakt i takt. Men då hoppar alltså allt fram en sextondel som du ser på bilden :S.. och det känns ju inte så logiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.