Jump to content
Annons

Cubase 5 Warp problem

SirThoms

Recommended Posts

Hej, jag får inte till det när jag ska quantiza. Bifogar bilder på vad som går snett. Kan ta det steg för steg hur jag gör:

1. Går in i Hitpoints och ställer in ett bra värde.

2. Audio/realtime processing/create warp tabs from hitpoints

3. audio/realtime processing/quantize audio

Men då hamnar allt snett som ni ser på bilderna och jag har ingen aning om varför, någon??

Tacksam för hjälp

post-12788-1261400379_thumb.jpg

post-12788-1261400386_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle med vilja bli lite bättre på detta, jag har ASK:s Cubase 4 Tutorial DVD:er hemma, alla 3 men har inte haft ro att titta igenom alla ÄN fast jag köpte dem för ett bra tag sen. Finns nog lite info i dem där.

Kollat youtube? Lär ju finnas exempel där, eller googla på det.

Vet inte vad du vill göra riktigt, antar att du vill ha varje plupp på kanske åttondelar eller fjärdedelar eller nåt...?

Om du tar slice and close då, funkar inte det för stunden?

Dela på andra sajter

Jag skulle med vilja bli lite bättre på detta, jag har ASK:s Cubase 4 Tutorial DVD:er hemma, alla 3 men har inte haft ro att titta igenom alla ÄN fast jag köpte dem för ett bra tag sen. Finns nog lite info i dem där.

Kollat youtube? Lär ju finnas exempel där, eller googla på det.

Vet inte vad du vill göra riktigt, antar att du vill ha varje plupp på kanske åttondelar eller fjärdedelar eller nåt...?

Om du tar slice and close då, funkar inte det för stunden?

Jag vill bara tighta till det, ska vara som det är men exakt i takt. Men då hoppar alltså allt fram en sextondel som du ser på bilden :S.. och det känns ju inte så logiskt.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.