Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag fÄr inte till det nÀr jag ska quantiza. Bifogar bilder pÄ vad som gÄr snett. Kan ta det steg för steg hur jag gör:

1. GÄr in i Hitpoints och stÀller in ett bra vÀrde.

2. Audio/realtime processing/create warp tabs from hitpoints

3. audio/realtime processing/quantize audio

Men dÄ hamnar allt snett som ni ser pÄ bilderna och jag har ingen aning om varför, nÄgon??

Tacksam för hjÀlp

post-12788-1261400379_thumb.jpg

post-12788-1261400386_thumb.jpg

Annons
Postat

Jag skulle med vilja bli lite bĂ€ttre pĂ„ detta, jag har ASK:s Cubase 4 Tutorial DVD:er hemma, alla 3 men har inte haft ro att titta igenom alla ÄN fast jag köpte dem för ett bra tag sen. Finns nog lite info i dem dĂ€r.

Kollat youtube? LÀr ju finnas exempel dÀr, eller googla pÄ det.

Vet inte vad du vill göra riktigt, antar att du vill ha varje plupp pÄ kanske Ättondelar eller fjÀrdedelar eller nÄt...?

Om du tar slice and close dÄ, funkar inte det för stunden?

Postat
Jag skulle med vilja bli lite bĂ€ttre pĂ„ detta, jag har ASK:s Cubase 4 Tutorial DVD:er hemma, alla 3 men har inte haft ro att titta igenom alla ÄN fast jag köpte dem för ett bra tag sen. Finns nog lite info i dem dĂ€r.

Kollat youtube? LÀr ju finnas exempel dÀr, eller googla pÄ det.

Vet inte vad du vill göra riktigt, antar att du vill ha varje plupp pÄ kanske Ättondelar eller fjÀrdedelar eller nÄt...?

Om du tar slice and close dÄ, funkar inte det för stunden?

Jag vill bara tighta till det, ska vara som det Àr men exakt i takt. Men dÄ hoppar alltsÄ allt fram en sextondel som du ser pÄ bilden :S.. och det kÀnns ju inte sÄ logiskt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.