Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Mitt problem är att jag får som ett konstigt ljud som låter lite ungefär som flanger(?) eller nått bakom disten när jag gör en ny effekt på min boss gt-8. Det fungerar helt felfritt så länge det inte är någon dist på.

Tidigare så har problemet varit att om jag har dist på preampen och sedan lägger på en distpedal på de så blir det ospelbart, låter bara skit när man bender och håller en ton nån sekund. Men på den fil jag laddat upp här där ja visar problemet så använder jag mig endast av preampen och lite reverb.

Någon som upplevt samma fel? Eller vet vad som kan vara felet.. Kanske något i "FX CHAIN"?

Jag kan fixa effekter där problemet inte existerar men det känns som att möjligheterna blir jävligt reducerade på grund av detta!

Lyssna speciellt på övertonenen (6 sekunder in), bendningen (9 sekunder in) samt det konstiga spraket vid ca 16 sekunder!

HMM.mp3

//Sinz

Annons
Postat
Tja!

Mitt problem är att jag får som ett konstigt ljud som låter lite ungefär som flanger(?) eller nått bakom disten när jag gör en ny effekt på min boss gt-8. Det fungerar helt felfritt så länge det inte är någon dist på.

Tidigare så har problemet varit att om jag har dist på preampen och sedan lägger på en distpedal på de så blir det ospelbart, låter bara skit när man bender och håller en ton nån sekund. Men på den fil jag laddat upp här där ja visar problemet så använder jag mig endast av preampen och lite reverb.

Någon som upplevt samma fel? Eller vet vad som kan vara felet.. Kanske något i "FX CHAIN"?

Jag kan fixa effekter där problemet inte existerar men det känns som att möjligheterna blir jävligt reducerade på grund av detta!

Lyssna speciellt på övertonenen (6 sekunder in), bendningen (9 sekunder in) samt det konstiga spraket vid ca 16 sekunder!

HMM.mp3

//Sinz

Kolla vilken ordning du har i FX Chain. En distpedal ska ligga före preamp, precis som med hårdvaran.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja för fan en dist kan du inte placera efter preamp. Inte konstigt om det låter skit då. Andra effekter såsom EQ, delay etc, kan man placera både före och efter men aldrig dist.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.