Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bra ide, bra artikel, väntar redan på mer... Men finns det fler/bättre bilder här på nätet? Och vad kostade kalaset tillslut?

Auralex på allt material, finns det billigare men ändå dugligt alternativ? Exempelvis Thomanns T.Akustik serie?

• 1 månad senare...
Annons
Postat

Hej Multiband!

Jag är artikelförfattaren till akustikakuten och kan avslöja att uppföljare är i görningen.

Har fått fin respons från läsare. Förhoppningsvis kommer jag hinna ta mig an flera av dessa. Det kommer i så fall resultera i artiklar.

Det tar tyvärr tid att hitta/planera och utföra den här typen av uppdrag. Uppskattade från början att jag skulle hinna med ett nytt uppdrag varannan månad. Nu ser det ut att dröja fyra nummer mellan första och andra. Förhoppningsvis ökar hastigheten vartefter.

Och visst kostar den här typen av akustikbehandling. Har inte siffrorna framför mig, men på en höft landade materialkostnader på drygt 15000:- inkl moms för första akuten. Anledningen till att vi valt Auralex är bland annat att de har ett stort utbud av produkter med väl dokumenterade absorptionsegenskaper. Dessutom är leveranstiderna relativt korta i och med att det mesta produceras inom EU.

Postat
Hej Multiband!

Jag är artikelförfattaren till akustikakuten och kan avslöja att uppföljare är i görningen.

Har fått fin respons från läsare. Förhoppningsvis kommer jag hinna ta mig an flera av dessa. Det kommer i så fall resultera i artiklar.

Det tar tyvärr tid att hitta/planera och utföra den här typen av uppdrag. Uppskattade från början att jag skulle hinna med ett nytt uppdrag varannan månad. Nu ser det ut att dröja fyra nummer mellan första och andra. Förhoppningsvis ökar hastigheten vartefter.

Och visst kostar den här typen av akustikbehandling. Har inte siffrorna framför mig, men på en höft landade materialkostnader på drygt 15000:- inkl moms för första akuten. Anledningen till att vi valt Auralex är bland annat att de har ett stort utbud av produkter med väl dokumenterade absorptionsegenskaper. Dessutom är leveranstiderna relativt korta i och med att det mesta produceras inom EU.

Kan du lägga upp före-efter-graferna (frekvens-amplitud och vatenfall)? Lite svårt att tyda skalan i tidningen.

Postat
Kan du lägga upp före-efter-graferna (frekvens-amplitud och vatenfall)? Lite svårt att tyda skalan i tidningen.

Ska se vad jag kan leta fram!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.