Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Såg The End of the Affair på SVT här om dagen. En fantastisk film som är byggd på en Graham Green roman. Filmen var super men där fanns också musiken av Micael Nyman. Jag säger bara Tecknarens kontrakt och Drowning by numbers. För ett tag har jag glömt Nyman men filmen fick mig att kolla upp igen.

Jag hittade detta och då jag tidigare har hört McAlmont med Bernard Buttler och David Arnold så var det självklart att kolla upp.

Låtarna kan verka ytliga men dom bygger på Nymans musik och sång som är hämtad från tidningsartiklar av McAlmont.

Bl. a får man en inblick i hur det är att var Berlusconis älskarinna ( In Rai Don Giovanni) och hur man kanske gör när man av misstag kommer åt stora summor av pengar. (Take the money and run)

För mig är den största låten In Laos. Om en havande Nigeriansk kvinna i fängelse. Det är möjligen så att jag har fått något om bakfoten men för mig är detta det största som har gjorts 2009 i god kamp med Prefab Sprout och Ingenting.

Skivan heter The Glare av McAlmont Nyman. Jag hoppas att den kan ge den glädje och känsla som den har gett mig.

Redigerat av DivineCo
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Lyssna på Joacime som är studioforums svar på Spotify. McAlmont och Nyman ligger sist just nu.

😳😄😕😲

DieHard (oregistrerad)
Postat
😕 Ja du har sagt det ett antal gånger nu. Jag tror nog att ditt budskap har gått hem nu hos alla som läser det här.
DieHard (oregistrerad)
Postat

Du Memphis jag är nog ganska så säker på att han har däckat under databordet redan. 😑

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.