Jump to content
Annons

High-Definition ljudkort för inspelning

Recommended Posts

BBenjaminz (oregistrerad)
Postat

Vad finns det för ljudkort för HD-inspelning på marknaden nu? Har sett M-Audio ProFire 610. Vilka fler finns det o vad kan ni tipsa om?

Tack på förhand.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Vad är HD-inspelning?

Är det 192kHz eller?

Postat

Hade tänkt mig prisklassen 2000-4000 kr..

Postat

Jag vet inte om det finns, men jag antar att det gör det... Rätta mig om jag har fel. Är inte så kunnig på det här med studiohårdvara än så länge..

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag vet inte om det finns, men jag antar att det gör det... Rätta mig om jag har fel. Är inte så kunnig på det här med studiohårdvara än så länge..

Ställ dig frågan vad du verkligen behöver och sen är det bara plöja igenom alla trådar om ljudkort. Finns ingen anledning köpa något dyrt som man inte egentligen behöver.

drloop (oregistrerad)
Postat

Vad vill du göra med ditt ljudkort? Hur skall du använda det?

Postat (redigerat)

Jag vill ha ett så bra ljud som möjlig för prisklassen 2000-4000 kr. Tips på interna eller externa. Gärna med fantommatning.. Jag gör rap-musik.. vad lämpar sig bäst?

Redigerat av BBenjaminz
Postat (redigerat)

NATIVE INSTRUMENTS AUDIO KONTROL 1, EMU 0404 USB eller TC Electronics Konnekt 6?

Redigerat av BBenjaminz
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det finns som sagt var massor av trådar om ljudkort och samtliga kort du nämner har nämnts flitigt i ljudkorttrådar så sök på dem. Men använd inte sökfunktionen här, den är värdelös. Googla så hittar du trådarna här.

Redigerat av DieHard
Postat

Vilket av dessa ljudkort är bäst?

NATIVE INSTRUMENTS AUDIO KONTROL 1, EMU 0404 USB eller TC Electronics Konnekt 6?

Postat
lite komiskt att gilbert länkar till hans första tråd. TC konnekt säger jag då.

Helt rätt gjort, det räcker med en tråd om samma sak. Trådar sammanslagna.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Finns bättre i samma prisklass.

Som vad då?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.