Jari Postat 2 januari 2005 Postat 2 januari 2005 Hejsan. Fundear på att köpa en preamp med inbygd kompressor. Ska ha den till kodensatormic och "laina" in elgitarr. Jag kör med Creamware Pulsar II ljudkort. 2 analoga in och 2 ut. Jag spelar in en inst. åt gången. Hade tänkt mej nåt med 1-2 kanaler, dubbla utgångar per kanal, en till ljudkortet och en till mixer för medhörning. Helst under 5000:- Kanske en beg. DBX 286A? Behöver man ha de-esser? Har kollat runt lite på nätet men har ej lyssntat än på nåt. Ge mej lite tips. Jari
Claes Holmerup Postat 2 januari 2005 Postat 2 januari 2005 Kanske en Joemeek ThreeQ (fick en bra recension i Studio) kan passa bra? Ligger på 2495:-. SM Pro Audio TB101 är en liknande, men något enklare burk som ligger på 1795:- och är försedd med rör. Jag skulle undvika att ha en extern de-esser i studion, eftersom den ofelbart kommer att ta bort mer än du vill. Det är bättre att reducera sibilanser i datorn i stället.
Jari Postat 3 januari 2005 Trådstartare Postat 3 januari 2005 Hur låter en optisk kompressor jämfört med "icke optisk"? 😄 Jari
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.