Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har installerat SX3 vers 3.0.0 på Dell D8oo med två separata hårddiskar a 7200 v/s. Till detta kör jag M-Audio Firewire 410. Problemet när jag kör en midfil är att programmet inte hittar de rätta ljuden ,oftast blir det bara piano. Dessutom är det otight i, ungefär som taskigt kvantiserat. När jag kör samma midfil i mitt gamla VST 32 är allt klockrent.

Jag har kopierat filen "ignoreportfilter" till mappen Cubase SX3 mappen. Lite bättre, men dock inte bra. Tacksam om någon hade en bra idé om detta.

Kenth

Annons
Postat

Hmmm.. har suttit i 8 timmar med en annan forum'are med samma problem..men han körde SB live och soundfonts.. vi fick aldrig någon riktig ordning på det problemet..

.. jag hade inga problem att importera hans grejer..men han hade problem att importera låtarna som jag exporterade utan att det lät piano om allt annat än kanal 10..som är default för trummor..

Vad använder du för GM-ljudmodul? MIDI 0 och 1 förväntar sig att ljudmappningen är enligt GeneralMidi-standarden för att allt ska låta som det är tänkt.

Postat

Åh det här låter verkligen som MIDI-0/MIDI-1 som strular.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.